گروه بورس: در حالی که هفته گذشته رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از تصمیم قطعی سازمان تربیت بدنی برای واگذاری سهام تیم‌های پرسپولیس و استقلال خبر داده بود، مراجع مسئول از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: از فروش سهام این دو تیم بی‌اطلاع است. رئیس این کمیته تاکید کرد: سازمان تربیت بدنی چنین موضوعی را به اطلاع فدراسیون فوتبال نرسانده است. مسئولان سازمان تربیت بدنی نیز به هیچ عنوان در این زمینه پاسخگو نیستند و تلاش خبرنگار همشهری برای کسب اطلاعات بیشتر از سازمان ورزش کشور بی‌نتیجه ماند.[در همین رابطه بخوانید]

 در همین حال شهرداری تهران نیز که به عنوان یکی از خریداران احتمالی سهام پرسپولیس مطرح بود، اعلام کرد: خرید باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس از سوی شهرداری تهران چندان جدی نیست.

حسین محمدی پور زندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران در این باره گفت: هنوز از سوی شهردار تهران هیچ ابلاغی مبنی بر اقدام برای خرید باشگاه پرسپولیس صادر نشده است.

پس از دیدار مدیر عامل باشگاه فرهنگی،  ورزشی پرسپولیس با محمدباقر قالیباف شهردار تهران رسانه‌های ورزشی از توافق برای خرید این باشگاه از سوی شهرداری تهران خبر داده بودند.

اگرچه مسئولان ورزش هیچ خبری درباره چنین تصمیمی منتشر نمی‌کنند اما براساس برنامه‌های فدراسیون فوتبال آسیا، سازمان تربیت بدنی ناگزیر به واگذاری سهام این تیم پرطرفدار فوتبال کشور و اجرای برنامه خصوصی‌سازی در صنعت فوتبال کشور هستند.
محسن صفایی فراهانی، رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال ضمن اعلام بی‌اطلاعی از تصمیم سازمان تربیت بدنی برای واگذاری سهام این دو تیم گفت: فدراسیون فوتبال در این زمینه اطلاعی ندارد و این موضوع به سازمان تربیت بدنی باز می‌گردد.

وی افزود: سازمان تربیت بدنی به عنوان مالک این دو تیم باید در این زمینه تصمیم بگیرد و فدراسیون فوتبال نقشی در این زمینه ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد به دلیل کارکردهای سیاسی- اجتماعی این دو تیم، سازمان تربیت بدنی تمایلی به عرضه سهام این دو تیم و اجرای برنامه خصوصی‌سازی ندارد گفت: به هر حال در هر کشوری ابزارهای اینچنینی وجود دارد اما موضوع واگذاری سهام این دو تیم کار آسانی نیست و برای آن به چند سال زمان نیاز است.
صفایی فراهانی تاکید کرد: سابقه چند سال گذشته این دو تیم نشان می‌دهد که هیات مدیره این تیم‌ها عمدتا از افراد سیاسی انتخاب شده‌اند تا مدیرانی که با قواعد تیم‌داری و مدیریت یک بنگاه اقتصادی آشنا باشند.

رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: سابقه انتخاب اعضای هیات مدیره در این باشگاه نشان می‌دهد که هدف بیشتر سیاسی بوده تا اقتصادی. یعنی افرادی انتخاب شده‌اند که عمدتا خاصیت سیاسی داشته‌اند تا خاصیت اقتصادی. این افراد اشخاصی نبوده‌اند تا براساس قوانین اقتصادی توانایی این دو تیم را افزایش دهند.

این در حالی است که هفته گذشته امیررضاخادم رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از تصمیم قطعی سازمان تربیت بدنی برای واگذاری سهام تیم‌های پرسپولیس و استقلال به یک سرمایه‌گذاری خصوصی و سپس عرضه مابقی سهام این دو تیم در بورس تهران خبر داده بود.

وی در این باره اعلام کرده بود: سازمان تربیت بدنی تصمیم دارد، ابتدا سهام این تیم را به یک سرمایه‌گذار خصوصی که توانایی مالی اداره و مدیریت این تیم‌ها را دارد واگذار کند و پس از سودآور شدن، این دو تیم را از طریق بورس به نهادهای دیگر و مردم واگذار کند.

براساس این تصمیم باید بیش از 50درصد از سهام این تیم‌ها به یک سرمایه‌گذار خصوصی سپرده شود تا این سرمایه‌گذار توانایی مدیریت این تیم‌ها را داشته باشد.

کد خبر 26037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز