آتشی که ساختمان ۸ طبقه اداری، تجاری در مرکز پایتخت را دربر گرفته بود ۲۰ نفر را گرفتار کرد که همه این افراد از سوی آتش‌نشانان نجات یافتند.

آتش نشانی

در جریان این آتش‌سوزی، 3نفر از آتش‌نشانان مصدوم شدند که یکی از آنها به بیمارستان انتقال یافت.ســاعت 15چهــارشنـبه گـذشته آتش‌نشانان پایتخت در جریان حادثه‌ای در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فاطمی قرار گرفتند وراهی آنجا شدند. محل حادثه یک ساختمان 8طبقه با 2‌طبقه زیر زمین بود که آتش به‌خاطر انبار کردن لوازم ضایعات و میز و صندلی‌های کهنه در گوشه‌ای ازطبقه منفی 2 رخ داده بود.

بر اثر آتش‌سوزی، دود بسیار زیادی به طبقات بالایی این ساختمان نفوذ کرده و باعث گرفتار شدن تعدادی از ساکنان در طبقات مختلف شده بود. آتش‌نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز کردند و در ابتدا موفق شدند 5نفر را به وسیله نردبان‌های الکترونیک نجات بدهند. آنها همچنین در ادامه عملیات خود 15نفر دیگر را از طریق راه پله‌ها از ساختمان خارج کردند و نجاتشان دادند. در این حادثه 2 نفر از این افراد دچار دودگرفتگی سطحی شده بودند که در محل توسط اورژانس به‌طور سرپایی مداوا شدند.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی پایتخت با بیان این خبر به همشهری گفت: با توجه به تراکم زیاد دود و آتش در طبقات زیرین ساختمان، گروهی از آتش‌نشانان با تجهیزات مخصوص و بستن دستگاه‌های تنفسی وارد زیرزمین پر از دود شده و با نزدیک‌شدن به کانون آتش در طبقه منفی2، سرانجام توانستند حریق را مهار کنند. وی تصریح کرد:درحین عملیات 2نفر از آتش‌نشانان دچار دود‌گرفتگی جزئی شدند که در محل توسط اورژانس درمان شدند. همچنین یک آتش‌نشان دیگر به‌علت سقوط از پله‌ها از ناحیه پا مجروح شد که به مرکز درمانی انتقال یافت. ملکی افزود: علت این آتش‌سوزی ازسوی کارشناسان آتش‌نشانی تحت بررسی است.

کد خبر 260314
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز