همشهری آنلاین: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه سرمربی فصل آینده تیم فوتبال این باشگاه قطعا علی دایی خواهد بود و غیرممکن است تغییری در این تصمیم ایجاد شود، در پاسخ به این پرسش که آیا علی کریمی به پرسپولیس بازخواهد گشت یا خیر گفت: تصمیم گیرنده در مورد جذب بازیکنان علی دایی است و ایشان در این مورد تصمیم نهایی را می‌گیرد.

مهر نوشت: علیرضا رحیمی در نشست خبری خود که 30 اردیبهشت ماه در محل باشگاه پرسپولیس و با حضور خواجه وند و سیاسی و دیگر اعضای هیات مدیره برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اول از همه شما یک خواهش دارم. شاید این خواهش من به جلسه امروز ارتباطی نداشته باشد ولی ما به کمک شما خبرنگاران نیاز داریم. ما باید کاری کنیم پرسپولیس بهتر از گذشته باشد. ما تا بهترین ها خیلی فاصله داریم ولی باز هم خواهش می کنم که به ما کمک کنید چرا که کمک به آرامش باشگاه کمک به فوتبال ایران است.

امسال چکار خواهید کرد؟

وی در پاسخ به این سئوال که هیات مدیره پرسپولیس در یک سال پیش رو چه کاری انجام می دهد که بخش خصوصی سال آینده با رغبت به این باشگاه ورود کند؟ گفت: شاید نظر خیلی ها این باشد که به اداره پرسپولیس و یا فدراسیون فوتبال سختی است ولی نظر من برعکس این است. اداره فدراسیون از باشگاه‌ها راحت تر است! فیفا قوانینی برای باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها مصوب کرده و هرکس شرح وظایف خودش را دارد. در هیچ جای دنیا فدراسیونها با باشگاهها مشکلی ندارند چون شرح وظایف مشخص است.

استانداردهای لازم کنفدراسیون فوتبال آسیا را نداریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: به عنوان مثال 5-6 ماه دیگر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای ما شروع می شود ولی ما آنچه که باشگاه باید برای این مسابقات در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا بگذارد را نداریم. اینکه من می گویم اداره باشگاه می تواند کار راحتی باشد برای این خاطر است که اگر قوانین را رعایت کنیم مشکلی پیش نمی آید.

پرسپولیس به این زودی خصوصی نمی شود

رحیمی با بیان اینکه مشکل فوتبال ما مشکل بی سلیقگی است تاکید کرد: سالها می شنویم که سهام تیمی مثل پرسپولیس در بورس ارائه می شود و یا این تیمها خصوصی می شوند ولی بعید می دانم به این زودی ها این کار انجام شود. وزارت ورزش دنبال این مسائل است و آن را پیگیری می کند. اگر وزارت صلاح دید که ما بحث خصوصی سازی را انجام بدهیم حتما آن را انجام خواهیم داد.

آخرین وضعیت پرونده وینگادا و خلعتبری

رحیمی در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه مجری سیاست های هیات مدیره است در خصوص وضعیت بدهی باشگاه به وینگادا و باشگاه عجمان امارات به خاطر خلعتبری اظهار کرد: در خصوص وینگادا باید بگویم مطالبات ایشان پرداخت شده و تاییدیه فیفا را نیز دریافت کرده ایم پس مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی در مورد پرونده خلعتبری یادآور شد: بنده کل پرونده خلعتبری را خواسته ام و از اداره حقوقی درخواست کرده ام نظر باشگاه در این خصوص را هر چه زودتر به من ارائه کند. قطعا هر آنچه تعهد از سوی مدیران گذشته به باشگاه عجمان و یا شرکت و موسسات دیگر بوده است را ما به شکل اصولی عمل می کنیم.

در مورد گذشته حرف نمی زنم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: شخصا از روزی که مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفتم اعلام کردم نمی خواهم در مورد گذشته صحبتی کنم اما هر تعهدی که اسناد و مدارک آن از سوی ذیحسابی تعیین شود مورد بررسی قرار داده و به آنها عمل خواهیم کرد.

تغییر دایی غیر ممکن است

وی در مورد تعامل هیات مدیره با علی دایی هم تاکید کرد: غیر ممکن است دست به ترکیب کادر فنی بزنیم. در نخستین جلسه هیات مدیره در این خصوص بحث کردیم و همه با اتفاق اعلام کردند علی دایی سرمربی پرسپولیس بماند.

استیلی اولین نفری بود که دایی را تایید کرد

رحیمی همچنین یادآور شد: در آن جلسه اولین کسی که گفت دایی باید بماند استیلی بود و زادمهر دیگر عضو ورزشی هیات مدیره را تایید کرد. دایی برای هدایت پرسپولیس یک مخالف هم نداشت و بحث او به عنوان مربی تیم بسته شده بود.

مشکلی با کادر فنی ایجاد نمی شود

وی در خصوص برنامه های آینده باشگاه اظهار کرد: باشگاه شهر وظایفی دارد و آنچه ما انجام می دهیم از سوی مراجع رسمی فوتبال مورد تایید قرار گرفته است. ما از خودمان کاری نمی کنیم. مطمئن باشید در این مدت مشکلی بین هیات مدیره و مدیرعامل با کادر فنی ایجاد نمی شود. من مشکلی در این خصوص نمی بینم و همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم خوبی را برای فصل آینده ببندیم.

برای قهرمانی نیامده ام!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه آیا شما نتیجه گرا هستید و یا می خواهید در این زمان کوتاه در بحث های زیربنایی باشگاه نیز اقدامات مفیدی انجام دهید این گونه اظهارنظر کرد: روز اولی که آمدم به آقای خادم و هیات مدیره گفتم من مدیری نیستم که بیایم 20-30 میلیارد هزینه کنم تا تیم قهرمان شود. اگر کسی می تواند این کار را بکند او را بیاورید من شخصا برای این کار به پرسپولیس نیامده ام.

زمان برای سازندگی کم است

وی اضافه کرد: البته اگر به گذشته نگاه کنید می بینید پرسپولیس، تیم های ملی و باشگاهها در اثر نتیجه نگرفتن با تغییرات کادر فنی و مدیریت مواجه می شوند یعنی با یک باخت مدیرعامل و سرمربی عوض می شود زمان هم برای سازندگی کم است اما مجبوریم به نوعی برنامه ریزی کنیم که سیاست های کوتاه و بلند مدت خود را به بهترین شکل به اجرا درآوریم.

باید در سه جبهه بجنگیم

وی با بیان اینکه اولویت نخستش بستن یک تیم بسیار خوب است، ادامه داد: پرسپولیس فصل آینده باید در سه جبهه لیگ ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده ایران به میدان برود اما از همه این مسائل مهمتر سرمایه گذاری روی تیم های پایه است. مطمئنا اگر سالی دو سه بازیکن از تیم های پایه به تیم بزرگسال نیاوریم کارمان مشکل داشته است.

وعده نمی دهم

رحیمی با طرح این مثال که وقتی شهرداری می خواست پروژه اتوبان نواب را آغاز کند خیلی مسائل نادرست مطرح شد تصریح کرد: من عادت دارم کاری را انجام دهم و بعد از آن بگویم این اتفاق افتاده است اما اینکه بگویم مثلا ورزشگاهی 30 - 40 هزار نفری می سازم و یا وعده ای بدهم که عملی نشود این چنین نخواهم بود. من وعده نمی دهم که شرمنده شوم و روزی که بخواهم بروم بگویم کدام ورزشگاه را ساختید و کدام بازیکن را پرورش دادید.

دید خوبی روی کمیته فنی وجود ندارد

وی در مورد وضعیت کمیته فنی باشگاه هم این گونه توضیح داد: به هر حال در کشور دید خوبی روی کمیته فنی وجود ندارد و برداشت همه این است که اعضای این کمیته ارنج مسابقات را انجام دادند و یا در کار کادر فنی دخالت می کنند اما این گونه نیست.

آیین نامه باشگاه را منتشر می کنیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: دوشنبه شب در نشست هیات مدیره 4-5 ساعت در خصوص آئین نامه باشگاه بحث و بررسی کردیم و قطعا پس از تصویب، آن را منتشر می کنیم. قطعا در این آئین نامه آمده است کمیته فنی کمک کادر فنی و سرمربی تیم را داشته و اعضای آن به زودی و طی یکی دو روز آینده معرفی خواهند شد.

مجلس باید قانون باشگاهداری بدهد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سئوال که آیا پرسپولیس از تیمداری به باشگاهداری می رسد یا خیر و آیا در رشته های دیگر غیر از فوتبال هم تیمداری می کند ؟ گفت: پایه و اساس ورزش هر کشور باشگاه‌ها هستند ولی حداقل در این مدتی که من در ورزش بودم هنوز تعریفی قانونمند از باشگاه نداشته ایم. ما نیاز داریم مجلس قانون باشگاهداری بدهد. خیلی از مدیران باشگاه‌ها به خاطر نبودن همین قانون در حال تخلف هستند. انشاالله مجلس قانونی بدهد که ما به صورت مشخص حرکت کنیم.

هنر داشته باشم همین فوتبال را نگه دارم

وی گفت: در حال حاضر پرسپولیس جز در فوتبال تیمداری نمی کند. اگر خیلی هنر داشته باشم همین تیم را در کوران مسابقات لیگ نگه می دارم. در درجه اول اولویت ما تیم فوتبال است و اگر همین تیم را جمع و جور کنیم کار مهمی انجام داده ایم ولی به مرور زمان و در صورت فراهم بودن شرایط در رشته های دیگر هم تیمداری خواهیم کرد.

دایی برای بازگشت کریمی تصمیم می گیرد

خبرنگاری از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره بازگشت علی کریمی به این تیم سئوال پرسید. رحیمی در این باره گفت: کریمی یکی از اسطوره های فوتبال ماست و هیچ کس هم منکر آن نیست. وی در پرسپولیس زحمت کشیده است و من هم برای او احترام زیادی قائلم ولی به ما هم حق بدهید. دایی و کریمی سالهای سال رفیق هم بوده اند و همچنین سن آنها به هم نزدیک است ولی من همه چیز را درباره خرید و جذب بازیکن به سرمربی واگذار کرده ام. هر تصمیمی که دایی بگیرد ما آن را انجام می دهیم و من نمی خواهم الان وارد آن بشوم. دایی این اختیار را دارد که هر بازیکنی را بیاورد یا نیاورد.

جزییات قراردادها منتشر می شود

رحیمی در ادامه درباره قراردادهای مختلف باشگاه پرسپولیس و همچنین مشکل اسپانسر سال گذشته سرخپوشان تاکید کرد: همه شما می دانید که باشگاه ما قراردادهای زیادی دارد. اجازه بدهید بخش حقوقی باشگاه این موضوع را کاملا بررسی و سپس نتیجه را اعلام کند. همه این قراردادها محترم است و به نظرم ظرف 10 روز دیگر بخش حقوقی ما می تواند جزئیات آن را مشخص کند. این قراردادها هم برای ما مهم است و ممکن است برای ما مشکل ساز شود.

قرارداد 30 میلیاردی بسته ام

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: من با اسپانسر قرارداد 30 میلیاردی بسته ام و حالا هم دارم پولم را می گیرم. اگر سئوال دیگری دارید اجازه بدهید آخر جلسه از خواجه وند (عضو هیات مدیره پرسپولیس) بپرسید.

چک ها دارد پاس می شود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشکلاتی که برای اسپانسر این باشگاه وجود دارد و تهدید یک فرد مبنی بر افشای اطلاعات اسپانسر پرسپولیس تاکید کرد: شرکت بهنام پیشرو کیش چک هایی به ما داده است که این چک ها خوشبختانه دارد پاس می شود. ما تا این لحظه با این شرکت مشکل نداریم. حالا اگر آن شرکت با جایی بحث یا مشکل دارد من نمی دانم. حتی آنها به ما زودتر هم کمک می کنند و ما تا این لحظه با آنها مشکلی نداشته ایم.

باید به خبرنگاران احترام بگذاریم

رحیمی در ادامه این نشست بار دیگر از خبرنگاران خواست که از باشگاه پرسپولیس حمایت کنند. وی در این خصوص گفت: اگر ما به همدیگر کمک نکنیم قطعا شکست می خوریم. من به این موضوع اعتقاد قلبی دارم. در کلاسهای بین المللی که دیده ام درسی به نام احترام به خبرنگاران داشته ایم. ما باید به شما احترام بگذاریم.

دوست دارم حرف های خوب بشنوم

وی با گلایه از بعضی رسانه ها خاطرنشان کرد: یک روز 7 صبح در باشگاه نشسته بودم و دیدم یکی از رسانه ها نوشته رحیمی استعفا داده است! من تازه روز گذشته ابلاغیه مدیرعاملی را گرفتم اینکه چطور آنها چند روز پیش گفته اند استعفا داده ام جای سئوال دارد. من دوست دارم حرفهای خوبی از پرسپولیس بشنوم نه اینکه هر روز دعوا و دعوا و داعوا.

هیچ بدهی به هدایتی ندارم

در ادامه خبرنگاری به مشکلات میان سیاسی رئیس هیات مدیره و حسین هدایتی اشاره که سیاسی پاسخ وی را داد و اعلام کرد: به هدایتی هیچ بدهی نداشته و ندارد.

همچنین رحیمی در این خصوص گفت: من هم از شما خبرنگاران یک سئوال دارم. اینکه چک‌های اسپانسر ما نقد می شود مشکل چیست؟ وقتی ما پول می آوریم این صحبت ها مطرح می شود و وقتی هم پول نداریم می گویند چرا باشگاه پول ندارد.

در ادامه یکی از خبرنگاران فعالیت های محمد رویانیان در باشگاه پرسپولیس را وسط کشید و گفت: رویانیان در زمان مدیریتش می گفت حرف نزنید چون من پول می آورم ولی در نهایت 60 میلیارد بدهی برجای گذاشت. در این هنگام سیاسی رئیس هیات مدیره به این سئوال پاسخ دادو گفت: یکی از مسائلی که آسیب شناسی شده همین بدهی هایی است که سال به سال جلو آمده و ما نیم نگاهی به پرداخت بدهی های قبلی هم داریم.

باید به قوانین فیفا احترام بگذاریم

همچنین رحیمی در پاسخ به این سئوال که برای حاشیه های باشگاه چه سیاست هایی دارد گفت: هر کس به مقررات فیفا احترام بگذارد به مشکل نمی خوریم. برخورد سلیقه ای با قراردادها و قوانین است که مشکل ساز می شود وگرنه هیچ جای دنیا فدارسیون ها و باشگاهها مشکلی با هم ندارند.

قراردادها شفاف اعلام می شود

رحیمی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه قراردادها و درآمدها همگی به صورت شفاف در بخش های مختلف باشگاه به خزانه می رود ادامه داد: ما تحت هر شرایطی حق تیم را حفظ می کنیم و سعی می کنیم به قوانین احترام بگذاریم. قطعا نقض قوانین باعث می شود به هر تیمی بر بخورد اگر به شرح وظایف تعریف شده عمل کنیم و برای همه احترام قائل باشیم هیچ کس دچار مشکل نخواهد شد.

وی در مورد وضعیت کریم باقری اظهار داشت: تا به امروز 15-14 جلسه با علی داشته ام که برخی ها می گویند رحیمی با دایی جلسه محرمانه داشت. دایی سرمربی تیم من است و من باید بدانم خواسته هایش چیست؟ و فضایی را برای او ایحاد کنم که تمام فکرش آماده‌سازی تیم باشد. در سال پیش مشکلاتی برای او پیش آمد و فشار بسیاری را تحمل کرد و من سعی می کنم امسال فضایی را بوجود آورم تا او بتواند کارش را انجام دهد.

باشگاه را زیر قرض نمی بریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه تمام مسائل باشگاه از انتخاب کادر فنی و بازیکنان برعهده دایی است ادامه داد: قراردادهای جدیدمان در باشگاه بر اساس بودجه مصوب در نظر گرفته می شود و کاری نمی کنم که باشگاه زیر قرض برود.

با چهار بازیکن مذاکره کرده ایم

وی در خصوص جذب بازیکنان جدید هم اظهار داشت: ما با بیشتر از 4 بازیکن مذاکره کرده ایم. نفراتی که نامشان از سوی علی دایی به من داده می شود با آنها مذاکره می کنم و تا زمانی که نهایی نشود نام آنها را مطرح نخواهم کرد ضمن اینکه با تمام نفرات تیم که مد نظر دایی هستند و یا باید بروند صحبت می کنم و نمی گذارم کسی بلاتکلیف بماند.

برای تدارکاتچی هم شرط نمی گذارم چه برسد به دایی

رحیمی در پاسخ به این سئوال که آیا برای کادر فنی جهت قهرمان شدن شرط می گذارد تصریح کرد: من حتی برای تدارکاتچی تیم شرطی نمی گذارم. قول قهرمانی هم در فوتبال نمی توان داد. چه کسی فکر می کرد رئال یا بارسلونا این فصل قهرمان نشوند اما تمام تلاشمان را می کنیم تا تیمی بسازیم که پاسخ انتظارات هواداران را بدهیم. تمام اقدامات هم بر اساس شرح وظایف انجام می شود.

بخش حقوقی پاسخگو خواهد بود

خبرنگاری با طرح این پرسش که برای قرادادهای بالای 1.5 میلیارد تومان باید به روزنامه کثیرالانتشار آگهی داد اما برای جذب اسپانسر جدید پرسپولیس این اتفاق نیفتاده است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این خصوص این گونه اظهار نظر کرد. بخش حقوقی پاسخگوی این مسائل است. تنها یک نفر زیر قرارداد اسپانسر را امضا نکرده بلکه تعداد زیادی آن را تایید کرده اند. من به شما می گویم اگر این اسپانسر موفق باشد به سود کل ورزش خواهد بود. این اتفاق برای اولین بار در فوتبال ایران می افتد و من در جلساتی که با مسئولان این اسپانسر داشته ام متوجه شدم آنها راههای درآمدزایی را بلدند و با طرحهایی که دارند می توانند حتی دو برابر هزینه خود درآمد داشته باشند. من امیدوارم این اتفاق بیفتد.

قرارداد دایی برایم قابل احترام است

وی در مورد اینکه احتمال دارد قرارداد دایی کاهش یابد تصریح کرد: من باید بگویم قراردادهای بازیکنان که یکساله بوده و به پایان رسیده با آنها برای قراردادهای جدید مذاکره می کنیم اما به قراردادهای بازیکنانی که دوساله است احترام می گذارم و به تعهدات داده شده عمل می کنم تا این لحظه اصلا در خصوص قراردادهای قبلی باشگاه صحبتی نکرده و نخواهم کرد. این یک قرارداد بوده و منعقد شده و نمی توانم آن را کم یا زیاد کنم. قرارداد دایی هم توسط رویانیان و خود دایی امضا شده و من برای امضای آنها احترام قائلم.

اظهار نظر در مورد پورشه ها

رحیمی در خصوص واگذاری ماشین پورشه به بازیکنان و مسائل این چنینی که مشکلاتی برایشان بوجود آمده یادآور شد: من تنها در خصوص مسائلی که اسناد و مدارکش در باشگاه باشد صحبت می کنم و کاری ندارم در بیرون باشگاه چه اتفاق می افتد. من همه مسائل را بررسی می کنم اما به این مسائل کاری ندارم.

فقط من و دایی می دانیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه برخی از اعضای هیات مدیره با بازیکنان مذاکره کرده اند، خاطرنشان کرد: علی دایی به من که مدیرعاملم اسم می دهد و بنده با بازیکن صحبت می کنم. اینکه دیگران با بازیکن صحبت می کنند رسمیت ندارد و تنها موضوعی که مهم بوده این است که یک دایی، دوم من و سوم هیچ کس مسئول مذاکره با بازیکنان هستیم.

هیچ لیستی از خبرنگاران وجود ندارد

وی در پایان در خصوص اتهام هایی که به برخی خبرنگاران در مورد دریافت پول از باشگاه پرسپولیس زده شد گفت: من نه لیستی دیده ام و نه می خواهم ببینم و تنها در مورد مسائلی صحبت می کنم که در زمان گرفتن حکمم به عنوان مدیرعامل پرسپولیس اتفاق افتاده و کاری به گذشته ندارم.

کد خبر 260098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز