سامانه اطلاع‌رسانی زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها در خرداد سال‌جاری تکمیل می‌شود.

در این طرح جداول زمانبندی رسیدن اتوبوس در 3هزار ایستگاه اتوبوس شهر تهران نصب می‌شوند تا شهروندان بتوانند به راحتی سفر خود را مدیریت کرده و از زمان رسیدن اتوبوس به درون ایستگاه مطلع شوند.

هم‌اکنون سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها بین 2تا 20دقیقه و میانگین 11دقیقه متغیر است. بیش از 250خط در سطح شهر تهران با 6500دستگاه اتوبوس کار جابه جایی شهروندان را برعهده دارند. البته زمان اعزام اتوبوس در خطوط مختلف و بسته به بار ترافیکی منطقه متفاوت است. از این رومیانگین تأخیرها و مشکلات هر خط در این جداول زمانی پیش‌بینی شده است.

به گفته پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، در فاز نخست، فعالیت سیستم اطلاع‌رسانی از طریق پیامک راه‌اندازی شده بود. بدین‌ترتیب ایستگاه‌ها کدگذاری شدند تا شهروندان با ارسال کد ایستگاه به سامانه پیامکی 2000111 از زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند. اکنون در فاز دوم این طرح جداولی طراحی و تهیه شده که فعالیت و زمان رسیدن اتوبوس را در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه و البته طی روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام می‌کند. به گفته سنندجی، جداول زمانبندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها فصلی بوده و متناسب با هر فصل و مشکلات ترافیکی مناطق تهیه می‌شوند تا شهروندان تردد مدون و آسان‌تری را با این سامانه تجربه کنند.

کد خبر 260010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز