همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده شهدا گنجینه اسرار هستند که باید حفظ و ثبت شوند، تلاش داریم تا نسل سوم و چهارم انقلاب را که کمی از فرهنگ انقلاب و ایثار و شهادت فاصله گرفته‌اند، با این گنجینه آشنا کنیم.

سیدمحمد علی شهیدی

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری ادب شاهد شب گذشته 27 اردیبهشت در تالار اندیشه حوزه هنری و با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز رئیس حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم لاله افتخاری در سخنانی با اشاره به فعالیت کانون همبستگی فرزندان شاهد که متولی برگزاری این جشنواره بود اظهار کرد: از چند سال پیش تعدادی از فرزندان شهدا شامل آقایان عامریان، آزما، باهنر، مفتح، مطهری و... به همراه حجت الاسلام محمدی عراقی تصمیم گرفتند به منظور تحقق رسالت عظیم فرهنگ شهدا کاری کنند و بر همین اساس در سال 91 کانون همبستگی ثبت شد و 21 تشکل کشوری در این زمینه به عضویت آن درآمدند.

وی افزود: این جشنواره نیز به همت فرزندان شاهد برگزار شد و ما نیز آن را در گام نخست به همسران شهدا تقدیم کردیم تا بتوانیم در اندازه خودمان مقاومت و شجاعت آنها را به نمایش بکشیم.

در ادامه این مراسم حجت السلام سیدمحمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به سخنرانی پرداخت. وی نخست با اشاره به اینکه تمام رویدادهای عالم ناشی از دو عامل محدثه و مبقیه است، گفت: کسی که رویدادی را به وجود می آورد عامل محدثه و کسی که آن را تداوم داده و از آن نگهداری می‌کند عامل مبقیه است. زمانی که پیامبر اکرم (ص) به رسالت مبعوث شد، عامل محدثه دین اسلام به شمار می‌رفت ولی کسانی که بعد از پیامبر در توسعه اسلام و ترویج آئین او کوشیدند، عامل مبقیه اسلام به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) درخت اسلام را کاشت و امام حسین (ع) با خون خود آن را آبیاری کرد تا امروز این درخت به دست ما برسد. امام خمینی (ره) نیز انقلاب اسلامی را به وجود آورد و در واقع عامل محدثه آن است و شهدای انقلاب نیز که باعث تداوم آن شدند، عامل مبقیه آن هستند.

رئیس بیناد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های مختلف درصدد بودند تا آن را از بین ببرند که آخرینش نیز جنگ تحمیلی بوده است، اظهار داشت: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند طی چند روز انقلاب را از بین ببرد اما شهدای ما انقلاب را حفظ کرده و به دست ما رساندند.

وی با اشاره به سفارش‌های مکرر مقام معظم رهبری در مورد شهدا، گفت: مقام معظم رهبری بارها به من فرمودند ما هر آنچه داریم از ایثارگری خانواده‌های شهداست. به دیدار آنها بروید و سلام من را برسانید و از آنها سپاسگذاری کنید چون که ما مدیون آنها هستیم. امروز هم اگر انقلاب ما با همه مشکلاتی که وجود داشته، سرافراز است به دلیل ایثارگری خانواده شهداست.

رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران در ادامه افزود: حنظله برای شرکت در یکی از جنگ‌های صدر اسلام در شب عروسی خود به یاری پیامبر اکرم (ص) رفت و به شهادت رسید و نامش را به عنوان شخصی ایثارگر و فداکار در تاریخ باقی گذاشت در حالی که جامعه ما پر از افرادی مانند حنظله است که نتوانسته‌ایم آنها را ثبت و ضبط کنیم.

رئیس بیناد شهید و امور ایثارگران همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین رسالات بنیاد شهید خواند و گفت: با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده شهدا گنجینه اسرار هستند که باید حفظ و ثبت شوند، تلاش داریم تا نسل سوم و چهارم انقلاب را که کمی از فرهنگ انقلاب و ایثار و شهادت فاصله گرفتند، با این گنجینه آشنا کنیم. آنها باید بدانند ما از کجا شروع کردیم و به کجا رسیده‌ایم.

کد خبر 259800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز