همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم بالا بردن سطح علمی بنیاد، اشتغالزایی برای نیروهای جوان و چابک‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در بخش پایانی سفر خود به شهرستان ساوجبلاغ و دیدار با خانواده‌های شهدای نژادفلاح و کرم‌یار در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز واقع در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار کردان، شرکت کرد.

وی مسئولان بنیاد استان البرز را مخاطب قرار داد و گفت: البته در بنیاد سختی‌های زیادی وجود دارد زیرا حساسیت‌ها و انتظارات از بنیاد نسبت به سایر ارگانها و سازمان بیشتر است اما هرچقد تلاش و کوشش شما بیشتر باشد، اجر شما و ارزش خدماتتان نیز بیشتر خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید ضمن تاکید بر حسن خلق در برخورد با مراجعان ایثارگر، به طرح سپاس اشاره کرد و ادامه داد: بکوشید در راستای طرح سپاس، بیشتر به دیدار خانواده‌های ایثارگری بروید که کمتر مسئولی به آنها سر زده است. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که تفاوتی بین شهدا وجود ندارد.

حجت‌الاسلام شهیدی درمورد «طرح سجایا» هم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در بنیاد عدم دسترسی به اطلاعات کامل و درست از شهدا در استان‌های مختلف است. این اطلاعات باید توسط بنیاد در سراسر کشور تکمیل و اصلاح شده و در یک بانک اطلاعاتی ذخیره شوند تا در سراسر کشور قابل دسترسی باشند.

وی همچنین به مساله اشتغالزایی برای فرزندان شاهد اشاره کرد و گفت: ما باید از یک سو در پی چابک‌سازی بنیاد باشیم و از سوی دیگر با سرکار آوردن نیروهای تحصیل کرده سطح کیفی و علمی بنیاد را بالا ببریم. در این راستا باید به فکر اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر نیز باشیم بنابراین با بازنشسته کردن نیروهای قدیمی، سعی در جایگزین کردن آنها با نیروهای جوان ایثارگر داریم.

نماینده ولی فقیه در رابطه با آیین نامه‌ها و قوانین توضیح داد: بسیاری از قوانین و دستورالعمل‌ها در بنیاد مربوط به سال‌ها پیش هستند و امروز کارآیی لازم را ندارند لذا ما باید درصدد اصلاح و تجدید نظر در رابطه با برخی از قوانین و دستورالعمل‌ها باشیم.

وی ضمن بیان این مطلب که مدیریت بنیاد به دلیل گستردگی، کار بسیار مشکلی است و طی هفت ماه گذشته، تنها به 30 درصد امور ورود پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مورد نظر، توانمندسازی ایثارگرانی است که توانایی کار کردن دارند. این یکی از طرح‌های ما است و معتقدیم اگر بتوانیم زمینه اشتغال را برای ایثارگران فراهم کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و چه بسا برخی ایثارگران دیگر نیازی به دریافت مقرری از سوی بنیاد نداشته باشند.

حجت الاسلام شهیدی در ادامه به محدودیت بودجه اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته هیچ اعتبار عمرانی نداشتیم و اعتبارات فرهنگی نیز کاهش چشمگیری داشت. اما بسیاری از کارها خصوصاً در حوزه امور فرهنگی با وجود محدودیت‌های موجود، قابل اجرا هستند.

وی همچنین در مورد تکمیل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در سراسر کشور گفت: طبق برنامه، قرار شد در مراکز تمام استان‌ها یک مرکز فرهنگی، ورزشی توانبخشی در سه فاز احداث شود و اتمام فاز یک آنها از اولویت‌های ما بود. البته وزارت کشور و استانداری‌ها وظیفه دارند تا 50 درصد بودجه لازم را برای احداث این مجتمع‌ها و همچنین ساماندهی گلزار شهدا پرداخت کنند.

در ابتدای این جلسه، داوود نوفلاح مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های این اداره کل در استان البرز و بیان آمار خدمات، خواسته‌های این مرکز را در 6 بند مطرح کرد که تجهیز یک مرکز برای خدمات‌دهی به ایثارگران غیربومی، تعجیل در احداث فاز دو مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار، تخصیص اعتبارات لازم برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی ایثارگران میهمان، تخصیص اعتبارات لازم برای خرید ساختمان‌های اداری در شهرستان‌های مختلف، تخصیص اعتبار لازم برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی مبادی ورودی و خروجی استان و اجازه ساخت زمین‌های تحویلی در سال 1388 به بنیاد، جهت احداث ساختمان‌های مورد نیاز این موارد را شامل می‌شد.

کد خبر 257384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز