یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالرى بوم، تازه ترین آثار پویا آریان پور که متفاوت ترین آفرینش هاى هنرى او در سال هاى اخیر به شمار مى‌آید، از عصر جمعه دوم خرداد به تماشا مى‌گذارد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، «آرزوهای موقت در خیال موقت» عنوان کنجکاوى برانگیز این نمایشگاه است که آریان پور براى نخستین بار با بوم هاى مدور، مفهومى ابدى ازلى را در بیان خاص نقاشانه اش بازگو مى‌کند.

۱۰ نقاشى و دو مجسمه کانسپچوال آرت در بوم ارائه مى‌شوند که مخاطب را به اندیشیدن و بازشناسى جهان و هستى و زندگى خود فرا مى‌خواند.

زیبایى شناسى نقاش همچنان در فرم غالب آبستره است اما ردى از فیگورهاى محو و توهم زا در کنه بوم هایش احساس مى‌شوند که بیننده را به کشف و شهودى لذت بخش وا مى‌دارد.

این دهمین نمایش انفرادى پویا آریان پور است که صاحب رکورد هاى فروش قابل ملاحظه مانند پنجاه هزار دلارى از حراج کریستیز است.

او در تازه ترین آثارش با نگاهى فلسفى، برخى مفاهیم در زندگی را به چالش مى‌کشد.

تکامل هستى و شواهد گم شده در دور دست و وقایع مخدوش شده، مفاهیمی هستند که در این آثار با پرسش روبرو شده است.

هنرمند بیننده را به سمت واقعیت تحریف شده سوق می‌دهد. اشارات پشت پرده او به تصویر یک واقعه یا یک منطقه در کادر دایره نمایان می‌شود.

کادر دایره برای او مکانی است نا ایستا و غیر معین که در آن در لحظه هر فرم آشنا و معین به صورت غیر ارادی به زبانی مخدوش شده مبدل می‌شود.

کد خبر 259710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز