همشهری آنلاین: ویژه برنامه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با محوریت «ارتباطات سیاسی مسائل داخلی؛ چشم‌اندازهای جهانی» به همراه رونمایی از دو کتاب جدید در حوزه ارتباطات با حضور اساتید و کارشناسان و اصحاب رسانه شنبه ۲۷ اردیبهشت همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر یحیی طالبیان در نشست «ارتباطات سیاسی؛ مسائل داخلی، چشم اندازهای جهانی» که شنبه 27 بهمن ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: باید به پژوهش‌هایی اعم از نظری و پیمایشی که پشتوانه عقلی فرهنگ هستند و زمینه درک روشن بینانه‌تر را فراهم می‌کنند دامن زده شود تا هزینه‌هایی که در حوزه فرهنگ صورت می‌گیرد درست‌تر و با شناخت مناسب جامعه هدف برگزار شود و مخاطبان برنامه‌های فرهنگی نیز در یک دوره زمانی، موجبات اعتلای جامعه و تغییر رفتار در جامعه را فراهم کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات افزود: انتظار می‌رود برخی طرح‌های ملی که پشتوانه فعالیت‌های فرهنگی هستند اطلاعاتی را تولید کنند که در برنامه‌ریزی فرهنگی و بودجه‌ریزی سالانه فرهنگی و در نوشتن برنامه‌های توسعه موثر باشند.

طالبیان با اشاره به برگزاری این نشست، خاطرنشان کرد: مراوده و مباحثه‌های علمی باعث می‌شود که برنامه‌ریزی و سیاستگذاری فرهنگی به صورت روشن بینانه‌تر در کشور دنبال شود.

بر طبق این گزارش، ویژه برنامه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی شامل دو پانل علمی تخصصی «ارتباطات سیاسی؛ چشم‌اندازهای جهانی» و «ارتباطات سیاسی، مسائل داخلی» بود. پانل «ارتباطات سیاسی؛ چشم‌اندازهای جهانی» با سخنرانی دکتر یونس شکرخواه عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اجرای پانل دوم نیز تحت عنوان «ارتباطات سیاسی، مسائل داخلی» با سخنرانی دکتر هادی خانیکی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر نعمت‌الله فاضلی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر بابک دربیکی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.

در این مراسم از دو کتاب«قدرت ارتباطات» نوشته مانوئل کاستلز و ترجمه حسین بصیریان و «سیمای ایران در مستندهای تلویزیونی غرب» نوشته دکتر عبدالله بیچرانلو نیز رونمایی شد.

کد خبر 259629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز