همشهری آنلاین: تا ۳ساعت دیگر به وقت محلی؛ مرحله اول لیگ الماس دو و میدانی در دوحه‌ی قطر آغاز به کار خواهد‌کرد.

لیگ الماس

لیگ الماس که از مهمترین و معتبرترین مسابقات دو و میدانی جهان به شمار می‌آید؛ مرحله اول از مراحل 14 گانه‌ی خود را امروز 19 اردی‌بهشت ساعت 19 به وقت محلی آغاز خواهد‌ کرد.

احسان حدادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب سایت رسمی این مسابقات؛ مرحله‌ی اول لیگ الماس 19 اردیبهشت ماه در 16 رشته رسمی و 8 رشته غیر رسمی برگزار‌خواهد شد. در این مسابقات احسان حدادی رکورد دار و قهرمان پرتاب دیسک آسیا به مانند ادوار گذشته یکی از شانس‌های اصلی در قهرمانی این مسابقات است.

به جز حدادی برای اولین بار دو قهرمان دیگر ایرانی یعنی حسن تقتیان قهرمان دوی 100 مت

ر و مهدی زمانی قهرمان رشته 400 متر نیز در لیگ الماس دوحه حضور دارند.

لیگ الماس 14 مرحله برگزار می‌شود و از می تا سپتامبر هر سال به طول می‌انجامد. در هر مرحله قهرمان مسابقات 6 امتیاز؛ نفر دوم 4 امتیاز و نفر سوم 2 امتیاز به حسابش واریز می‌گردد تا در انتهای لیگ الماس؛ مجموع امتیازات محاسبه‌ گردد. ضمنا جدای از قهرمانی در هر مرحله؛ تعداد حضور نیز برای رسیدن الماس (جایزه ای که به صورت الماس با ارزش 1 میلیون دلار اهدا می‌شود) مد نظر است.

امروز احسان حدادی نائب قهرمان المپیک 2012 لندن و دارنده مدال برنز دو و میدانی قهرمانی جهان در سال 2011 ؛ با رقبای سرسخت و همیشگی‌اش در پرتاب دیسک روبرو خواهد شد. مالاچوفسکی لهستانی و گرد کانتر استونیایی از مهمترین رقبای حدادی به شمار می‌آیند.

تفتیان و زمانی نیز در رشته‌های 100 متر و 400 متر آسیا خواهند دوید. رشته‌هایی که اگرچه در لیگ الماس رسمیت ندارند اما حضور این قهرمانان در این مسابقات برایشان اعتبار خواهد آورد.

این گزارش تکمیل خواهد شد.

کد خبر 258891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز