همشهری آنلاین: با حمایت رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا قرار است دوهای ۱۰۰ و ۴۰۰ متر نیز در مسابقات دایموند لیگ برگزار شود.

Mehdi Zamani

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، مسابقات دو و میدانی جهانی دایموند لیگ روز 19 اردیبهشت در حالی در قطر آغاز خواهد شد که با حمایت "دهلان جمعان الحمد"، رئیس قطری کنفدراسیون دو و میدانی آسیا، ورزشکاران برتر آسیا نیز در دو ماده در این مسابقات شرکت خواهند داشت.

در همین راستا مهدی زمانی و حسن تفتیان با توجه به درخشش در سال 92 و ثبت رکوردهای مطلوب عازم این رقابت‌ها می‌شوند.

فدراسیون دو و میدانی ایران در تلاش است با تداوم مذاکرات شرایط حضور دیگر ورزشکاران را نیز فراهم کند.

شایان ذکر است در سال جاری مسابقات جایزه بزرگ آسیا به دلیل عدم تمایل کشورهای تایلند و چین از میزبانی مسابقات، برگزار نخواهد شد. تایلند و چین که به ترتیب میزبانی مسابقات المپیک نوجوانان آسیا و المپیک جوانان جهان در سال 93 را بر عهده دارند، از برگزاری مسابقات جایزه بزرگ سرباز زده اند.

رقابت‌های لیگ الماس از سال 2010 جایگزین لیگ طلایی دو و میدانی شد و امسال نخستین مرحله از چهارمین دوره این مسابقات در کشور قطر برگزار خواهد شد.

در این پیکارها هشت ورزشکار برتر هر ماده در دنیا حضور خواهند داشت که بنا بر رایزنی‌های رئیس کنفدراسیون آسیا قرار است برای نخستین بار برترین‌های آسیا نیز در دو ماده با یکدیگر به رقابت بپردازند.

در مسابقات دایموند لیگ 2014 دو و میدانی‌کاران در بخش مردان در مواد پرتاب وزنه، پرش با نیزه، دو 800 متر، پرش ارتفاع، دو 100 متر (در دو گروه)، دو 400 متر مانع، پرتاب نیزه، پرش سه گام، دو 1500 متر، دو 3000 متر، و در بخش زنان در مواد پرتاب دیسک، پرش طول، دو 1500 متر، دو 100 متر، دو 3000 متر و دو 400 متر پیگیری خواهد شد.

احسان حدادی، نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک نیز در مراحل بعدی این مسابقات حضور خواهد داشت.

 

کد خبر 255278
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز