جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۹ اردیبهشت در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش مهر، آیت الله موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تبریک ولادت امام جواد (ع) گفت: در انقلاب اسلامی مردم به فرمان امامشان باور داشتند و توانستند طاغوت را ساقط کنند و موفق شدند حکومت اسلامی را به وجود آورند.

وی همچنین با تبریک ولادت امام علی (ع) و با اشاره به مشکلات حکومت این امام اظهار داشت: مشکل اصلی حکومت امام علی (ع) جهل اکثریت و طمع اقلیت بود. عوام، جاهل و خواص، دنیاپرست بودند و ایشان جامعه‌ای را در دست گرفت که از فرهنگ دوران پیغمبر بسیار فاصله گرفته بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: بی‌جهت نیست که رهبری امسال را سال فرهنگ و اقتصاد و با تاکید بیشتر بر فرهنگ نامگذاری کرده‌اند. فرهنگ دوران امام (ره) را باید حفظ کرد.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه رهبری در جمع فرهنگیان حول سه محور ارزش علم، اهمیت تفکر و آموزش رفتار اخلاقی اسلامی تاکید داشتند، اظهار داشت: هر چه به دست آورده‌ایم به برکت تبعیت از ولایت بوده است.

وی خطاب به دولت گفت: از دولت برای طرح تحول نظام سلامت تشکر می‌کنم و همچنین وزیر محترم بهداشت که وزیری انقلابی، خدوم و عاشق خدمت به مناطق محروم است تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم توفیقات او را زیاد کند.

خطیب این هفته نماز جمعه با اشاره به مزایای طرح تحول نظام سلامت گفت: در این طرح زایمان طبیعی رایگان و بیمارستان‌ها مجهز به امکانات مورد نیاز بیمارها می‌شوند. هزینه‌های درمان کم شده و امیدواریم تا پایان این طرح موفق‌تر شود.

موحدی کرمانی با بیان اینکه خطیب جمعه وظیفه‌اش توصیه به تقوا است، گفت: به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری و رسانه‌ها هشدار می‌دهم مبادا نظام ما به انحطاط اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات برگردد. مراقب باشید.

وی همچنین گفت: مبادا اباحه‌گری در رسانه‌ها ترویج شود و دولت ساکت و تماشاگر باشد. موحدی کرمانی ادامه داد: مبادا مبانی دینی در رسانه‌هایی که از بیت‌المال تغذیه می‌شوند، زیر سئوال رود.

خطیب این هفته نماز جمعه گفت: مبادا مدیرانی که در فتنه 88 نقش اساسی داشتند و ساختارشکن بودند، به کار گرفته شوند.

وی خطاب به دولت گفت: سعی کنید رابطه شما با مراجع آسیبی نبیند چرا که مراجع نقدهای جدی دارند و به نقدها توجه کنید.

موحدی کرمانی ادامه داد: دولت اعلام کرده است شیب تورم ملایم است اما من درخواست می‌کنم این شیب را ملایم‌تر کنید و اقشار ضعیف را مورد عنایت قرار دهید.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: از حقوق‌های کلان بکاهید، دولت و مجلس در این باره کار جدی انجام دهند و بر حقوق اقشار ضعیف اضافه نمایید. اجلاس‌های و سمینارهای غیرضروری یا کاسته شود و یا در صورت عدم نیاز حذف گردند. این اجلاس‌ها بیت‌المال را می‌بلعد.

وی ادامه داد: آن وقت است که دولت می‌گوید دستمان خالی است. با همین حقوق‌های کلان و اجلاس‌ها دست خالی می‌شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آثار شهدا را در کشور اسلامی آشکار کنیم، گفت: با این انقلاب نمی‌توان بازی کرد. مردم ضعیف را در نظر داشته باشید و مردمدار باشید.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه تامین نیاز از طریق مالیات است اما گاهی مالیات‌ها به بعضی فشار وارد می‌کنند، تصریح کرد: افراد نیازمندی را سراغ دارم که زندگیشان با اجاره مغازه تامین می‌شود اما به آنها می‌گویند مالیات پرداخت کنید.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنید رهبری در رابطه با فرهنگ بیگانه واژه‌هایی دارند از قبیل تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، رخنه فرهنگی، مسئولین به این کلمات عنایت کنند.

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم فرهنگ اسلامی است، گفت: مبادا با بدحجابی در خور شان خودش برخورد صورت نگیرد. در روایات آمده است اگر کسی گناهی مخفیانه انجام داد هیچکس مسئولش نیست اما اگر گناه آشکار شد همه مسئول هستند و دامن همه را می‌گیرد. بدحجابی یک گناه آشکار است. مسئولین در این زمینه فعال باشند و به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطاب به آمریکا گفت: هیات ایرانی مذاکره کننده راهش را ادامه می‌دهد و رهبری این هیات را تایید کرده‌اند و برایشان آرزوی توفیق کرده اند اما فرمودند خوشبین نیستند یعنی طرف مقابل ما آمریکا است. برنامه‌های ما مشخص است که ما دنبال چه هستیم و آمریکا دنبال چه؟

وی تصریح کرد: مشخص است ایران به دنبال چیست. نه ما از مواضع خود عقب نشینی می‌کنیم نه آمریکا دست از عناد برمی‌دارد. موضع ما حمایت از مظلومین در جهان است همچنین موضع ما منطق و عقل و قانون است. در حالیکه موضع آمریکا زور و قلدری و خودخواهی است.

موحدی کرمانی افزود: موضع ما رابطه عادلانه با دنیا و موضع آمریکا نگرانی از ارتباط و توسعه روابط ما با دنیاست. این را هیات ایرانی توجه داشته باشند. ببینید دشمن ما کیست و راه خیلی سخت است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنها ما را به خاطر حکم اعدام ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند، گفت: گویا در مواردی خودشان حکم اعدام را دارند و در کتاب آسمانی تورات و انجیل اشاره شده است اگر به کسی صدمه‌ای وارد شد باید تاوان آن را پس دهند و کسی که کشته شود مرتکب قتل آن باید کشته شود.

وی با اشاره به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران باید تصمیم سختی بگیرد، تصریح کرد: ما هم به آمریکا می‌گوییم آمریکا نیز باید تصمیم سختی بگیرد تا مذاکره به جایی برسد و آن تصمیم این است که آمریکا آدم شود و این محال است. شاید کسی تصور کند این عبارت تندی است اما این واقعیت است.

موحدی کرمانی افزود: آدمیت یعنی مراعات حقوق همه انسان‌ها اما آمریکا این طور احترامی ندارد و مواضعش از سر غرور و تکبر است. آمریکا می‌گوید فقط امنیت خودش و رژیم صهیونیستی حفظ شود و اگر خون مظلومین فلسطینی ریخته شود اشکالی ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: آمریکا معتقد است سلاح هسته‌ای برای اسرائیل و آمریکا اشکال ندارد اما استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای برای ایران مجاز نیست. شما صاحب این منطق هستید و ما به همین خاطر به آمریکا اعتمادی نداریم. دروغ های مکرر آمریکایی‌ها ثابت شده است.

وی با اشاره به شرایط کنونی سوریه اظهار داشت: به حمدالله دولت سوریه موفق است و تروریست‌ها روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند و در عراق نیز همین گونه است. از سکوت مجامع بین‌المللی در کشتار مسلمانان میانمار و سریلانکا متاسف هستیم و به بازماندگان آنها تسلیت می‌گوییم.

موحدی کرمانی همچنین با آسیب دیدگان بدخشان افغانستان همدردی کرد و گفت: از سالروز فرمان رهبری درباره ایجاد سازمان بسیج سازندگی تجلیل می‌کنیم.

کد خبر 258885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز