همشهری آنلاین: براساس تازه ترین رده‌بندی فیفا که روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت منتشر شد، تیم ملی فوتبال ایران با ۷۱۵ امتیاز بدون تغییر در جایگاه جهانی و آسیایی خود همچنان بر بام آسیا باقی ماند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، تیم ملی فوتبال ایران در رده بندی ماه گذشته در جایگاه نخست آسیا و سی هفتم جهان قرار داشت.

در رده بندی این ماه فدراسیون جهانی بعد از ایران، تیم های ملی فوتبال ژاپن با 613 امتیاز و ازبکستان با 577 امتیاز در رده‌های دوم و سوم آسیا و رتبه های 47 و 53 جهان قرار دارند.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با یک پله صعود و تیم های استرالیا، اردن، امارات و عربستان سعودی بدون تغییر در جایگاه به ترتیب در جایگاه های چهارم تا هشتم قاره کهن آسیا قرار دارند.

تیم ملی فوتبال اسپانیا با 1640 امتیاز همچنان صدرنشین رده بندی جهان است و تیم های آلمان و پرتغال به ترتیب با 1340 و 1245 امتیاز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

تیم ملی فوتبال برزیل در 35 روز مانده به مسابقات جام جهانی 2014 با کسب 1210 امتیاز و دو پله صعود در جایگاه چهارم ایستاد و تیم های کلمبیا، اروگوئه و آرژانتین (یکی از حریفان ایران در دور مقدماتی جام جهانی) با یک پله نزول به ترتیب در رتبه های پنجم تا هفتم جهان قرار گرفتند.

کد خبر 258837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز