سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق مصوبه امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری موظف به تملک خانه بوشهری‌ها و نامگذاری آن به نام خانه خلیج‌فارس شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسه علنی شورای شهر تهران یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به تملک خانه میراثی موسوم به بوشهری‌ها در خیابان لاله‌زار واقع در محدوده منطقه 12 شهرداری تهران و نام‌گذاری آن به نام خانه خلیج‌فارس» بررسی و تصویب شد.

احمد حکیمی‌پور به عنوان مخالف تصویب یک فوریت، گفت: در تهران 9 هزار بنای تاریخی وجود دارد که 360 بنا از ارزشمندترین آنها احصاء شد به همین دلیل باید برای تملک این خانه‌ها اولویت‌بندی و میزان بودجه شهرداری برای این کار مشخص و جایگاه سازمان میراث فرهنگی نیز روشن شود.

وی ادامه داد: در مورد برخی از این بناها مثل همین خانه بوشهری‌ها که معین‌التجار سازنده آن است نیازی به تملک توسط شهرداری نیست زیرا برخی از خیرین بوشهری برای تملک اعلام آمادگی کردند.

علی صابری تأکید کرد: در خانه‌های میراثی باید المان‌های محلی مانند غذا و موسیقی محلی به نمایش گذاشته شود.

احمد دنیامالی گفت: باید کلیه املاک ارزشمند، میراثی، تاریخی و خانه‌های بزرگان را مشخص کنیم و کسب اولویت‌بندی نحوه تملک و حفاظت از آنها را در برنامه 5 ساله مشخص کنیم.

وی ادامه داد: در جریان خرید این خانه‌ها دلالان ورود پیدا می‌کنند که این باعث افزایش هزینه تمام شده می‌شود به همین دلیل باید فرایندی را برای تملک و بهره‌برداری این املاک مشخص کنیم همچنین تنها شهرداری نباید موظف به حفاظت از این خانه‌ها باشد بلکه سایر دستگاه‌ها مانند میراث فرهنگی نیز باید به قضیه ورود کنند.

ابوالفضل قناعتی نیز به عنوان مخالف یک فوریت گفت: نامگذاری این خانه به نام خلیج‌فارس جفا به خلیج‌فارس است و می‌توانیم بهتر از اینها خلیج را گرامی بداریم علاوه بر این قبیل حرف‌ها برای همسایگان این املاک ایجاد مزاحمت و برای شهرداری ایجاد هزینه اضافی می‌کند به همین دلیل پیشنهاد می‌دهم این طرح عادی شود و سر فرصت در کمیسیون‌ تخصصی روی آن کار شود در نهایت یک فوریت طرح مذکور با 17 رأی به تصویب شورای شهر رسید.

کد خبر 258604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز