دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

مرد کینه جو با ارسال پیامک، جوان همسایه را به شام دعوت کرد تا نقشه جنایتی را که در سر داشت عملی کند.

متهم

ساعت 22شنبه شب، وقتی خودروهای عبوری در حال گذر از جاده‌ای در اطراف شهرستان برازجان بوشهر بودند، جسد پسر جوانی را دیدند که خون آلود در بیابان افتاده بود. آنها موضوع را به پلیس اطلاع دادند و دقایقی بعد مأموران به همراه بازپرس جنایی در محل حادثه حاضر شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که قربانی جوان 23ساله‌ای است که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند با توجه به مدارکی که همراه این مرد بود، هویت وی را شناسایی کنند.ماموران در مرحله بعد راهی محل سکونت مقتول در شهرستان برازجان شدند و دریافتند که او شب حادثه با یکی از دوستانش قرار داشته و به بهانه دیدن او خانه را ترک کرده است.

شام آخر

کارآگاهان در ادامه به جست و جو در این زمینه پرداختند و در اقدامات اطلاعاتی خود دریافتند که آخرین بار مرد30ساله همسایه به نام محمد برای مقتول پیامک فرستاده و او را برای صرف شام دعوت کرده است. از سوی دیگر یکی از اهالی محل نیز آخرین بار مقتول را سوار بر موتور محمد دیده بود. همین اطلاعات کافی بود که قاضی دستور بازداشت جوان همسایه را صادر کند. با این دستور، مأموران راهی محل سکونت تنها مظنون پرونده شدند و 2ساعت بعد از کشف جسد وی را در عملیاتی غافلگیرانه در خانه‌اش دستگیر کردند.

وی برای بازجویی به اداره آگاهی بوشهر منتقل شد اما خود را بی‌گناه دانست. او مدعی شد که نقشی در قتل نداشته است. با وجود این مأموران پیامکی که او برای مقتول فرستاده بود و مدارک دیگر را پیش روی وی قرار دادند تا اینکه سرانجام محمد ناچار شد قفل سکوت را بشکند و راز جنایت را فاش کند.

کینه قدیمی

این مرد 30ساله در توضیح ماجرای جنایت گفت: من و مقتول همسایه بودیم و یکدیگر را به خوبی می‌شناختیم. مدت‌ها بود که از او کینه به‌دل داشتم و این موضوع برای سال‌ها پیش بود. با اینکه او سنش از من کمتر بود اما همیشه مرا تحقیر می‌کرد و با لحن بسیار بدی با من صحبت می‌کرد. حتی چندین بار هم در گذشته با هم درگیر شدیم اما بعد آشتی کردیم. با وجود این همچنان از او کینه به دل داشتم و به‌دنبال راهی برای انتقام بودم. برای همین با نقشه قبلی یک اسلحه تهیه کردم و روز حادثه به مقتول پیامک فرستادم و او را برای صرف شام دعوت کردم.

وی ادامه داد: ساعت 21شنبه با موتورم به محل قرار رفتم وقتی او رسید با هم به سمت بیابان‌های اطراف شهرستان برازجان رفتیم. در آنجا ساندویچی که خریده بودم را خوردیم و بعد از شام موضوع گذشته را پیش کشیدم. بر سر بحث‌های گذشته درگیر شدیم و در آنجا با اسلحه کلاشینکف که همراهم بود او را کشتم.

سپس جسدش را همانجا رها کردم و بعد به خانه آمدم و قصد داشتم از شهرستان فرار کنم اما خیلی زود پلیس غافلگیرم کرد.متهم در ادامه اعتراف کرد که اسلحه را زیر پلی در اطراف شهرستان براز جان پنهان کرده است که مأموران راهی محل مورد نظر شدند و اسلحه را کشف کردند.سرهنگ بارونی رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اعلام این خبر به همشهری گفت: متهم پرونده بعد از اعتراف به شلیک مرگبار برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس آگاهی استان بوشهر قرار گرفت.

کد خبر 258522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز