همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مداحان در اختتامیه همایش سه روزه سرگروه‌های حلقه‌های صالحین خواهران مداح در مجتمع ولایت قم اظهار کرد: در دیدار امسال مداحان در روز میلاد حضرت زهرا(س) نکات بسیار مهمی در فرمایشات مقام معظم رهبری بود. مقام معظم رهبری تاکید دارند که دسته های عزاداری باید مخصوص عاشورا بماند

مداحی اهل بیت(ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر مداحی رئیس سازمان بسیج مداحان در اختتامیه همایش سه روزه سرگروه‌های حلقه‌های صالحین خواهران مداح در مجتمع ولایت قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مسئولیت سنگین مداحان افزود: مسئویت سنگین مداحان اهل بیت چه خواهران و چه برادران به دلیل اثرگذاری در مردم است، چرا که مداحان می توانند به راحتی با مردم حرف بزنند و ارتباط برقرار کنند و گفته ها و اشعارشان به در عمق جان مردم اثر می‌گذارد.

وی افزود: ایشان هر ساله در دیدار با مداحان روی شعر مناسب و قوی و اثرگذار و همراه با پندیات و همراه با مضامین قوی و انقلابی و به روز تأکید می کنند و امسال هم این اهمیت را دوباره گوشزد کردند تا این حد که یک شعرخوانی یک مداح از سخنرانیهای طولانی اثرگذارتر دانستند. با تأمل در همین فرمایش مقام معظم رهبری در می‌یابیم که اگر محتوای منبرها و مداحی‌های ما اثرگذار باشد، هیچ وسیله دیگری نمی تواند با اثرگذاری آن مقابله کند. هر یک از روش‌ها و کارهای فرهنگی هزینه ای دارد اما یکی از کم هزینه ترین و در عین حال اثرگذارترین کارهای فرهنگی بهبود محتوای مداحی هاست.

سردار مداحی تصریح کرد: یکی از مهمترین نکاتی است که ایشان امسال بسیار محکمتر، جدی تر و مقداری هم با ناراحتی و گلایه مطرح کردند بحث دامن زدن به اختلافات مذهبی است.
دشمن به دنبال این است که از ما بهانه بگیرد، چه مجلس کوچکی در یک خانه باشد چه مجالس بزرگ با وسایل جدید ارتباطی محتوای مجالس ما بیرون می رود و به همه کشورها می رود و به دست برادران اهل سنت می رسد و موجب کینه و دشمنی و نفرت می‌شود.

وی تأکید کرد: در سیره اهل بیت(ع) موارد بسیاری از برخورد متواضعانه و پدرانه و منطقی و دوستانه آنها با اهل سنت داریم و مداحان اهل بیت(ع) باید این روایات را در مجالس خود نقل کنند. امروز مصلحت بزرگتری داریم و حکومت شیعه در حال جهانی شدن و قدرت گرفتن است و در آستانه تشکیل یک ابرقدرت شیعه هستیم و اهل سنت هم زمینه های زیادی برای جذب به مکتب اهل بیت(ع) دارند باید با رأفت، اخلاق نیکو، مهربانی و منطق با آنها برخورد کنیم و از کتب خود اهل سنت برای جذب آنها استفاده کنیم نه اینکه به اختلافات دامن بزنیم. سازمان تبلیغات اسلامی هم به عنوان مسئول رسمی و قانونی درباره هیئت‌ها دارد باید درباره موضوعات فکری بکنند و جلوی کسانی که به اختلافات دامن می زنند را بگیرند.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان سراسر کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: ایشان تأکید دارند که دسته های عزاداری باید مخصوص عاشورا بماند. تکرار و برگزاری بیش از حد دسته های عزاداری در طول سال، تجمع اصلی در روز عاشورا را تحت الشعاع قرار می دهد و آنرا کمرنگ می کند. پیامکهای خلافی را از قول مقام معظم رهبری می زنند که فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود، در حالی که ایشان چنین فرمایشی ندارند و اخیرا از ایشان در این باره سؤال شد که فرمودند هرچند با تجمع‌ها در روز شهادت حضرت زهرا(س) مخالف نیستم اما با برگزاری دسته‌های عزاداری مخالفم.

وی تصریح کرد: طرح روضه های حضرت زهرا(س) در خیابان شاید به مصلحت نباشد و گاهی به اختلافات مذهبی هم دامن بزند اما متاسفانه در این موضوع سلیقه ای عمل می‌شود و برخی جلسات فرعی جای برخی جلسات اصلی را می‌گیرد. رهبری درباره جاذبه هیئتها می‌فرمایند سعی کنید هیئت‌ها مردمی باشند و اداری نباشند. جاذبه هیئت این است که هر فرد با عشق و ایمانش در هیئت حاضر می‌شود و هر وقت که بخواهد می‌تواند بیاید و هر وقت خسته شد می‌تواند برود و کسی در هیئت به کسی امر و نهی و غضب نمی‌کند و این ویژگی یک دستگاه خودجوش داوطلبانه را درست کرده است.

کد خبر 258224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز