همشهری آنلاین: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در حالی برای یک دیدار رسمی به آمریکا سفرکرده که سایه رسوایی شنود مکالمات تلفنی او توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، همچنان بر روابط دو کشور سنگینی می کند.

اولین سفر مرکل به آمریکا پس از شنود مکالمات تلفنی او

به گزارش یورونیوز، این سفر، اولین سفر صدر اعظم آلمان، پس از این رسوایی، که برخی از کارشناسان آلمانی، آن را به یک حادثه اتمی تشبیه می کنند، محسوب می شود.

آنت هویزر، با بیان این که موضوع شنودها توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، برای آمریکاییها یک حادثه کوچک و برای آلمانیها همچون یک انفجار اتمی است، می گوید: "اما اکنون آمریکاییها نیاز دارند تا بفهمند که دولت آلمان بطور کلی و شخص صدر اعظم بطور اخص، خواستار پاسخ به یک لیست بلند پایه ای از سوالات هستند."

سوالاتی که البته ممکن است خانم مرکل پاسخ روشنی برای آنها دریافت نکند.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن، با اشاره به روابط بسیار نزدیک آلمان و ایالات متحده آمریکا در زمان بیل کلینتون و هلموت کهل و روابط بسیار بد دو کشور در زمان جرج بوش و گرهارد اشرودر، می گوید: "امروز باراک اوباما و آنگلا مرکل نیاز به بازسازی اعتماد میان یکدیگر دارند. ممکن است مسائلی همچون بحران اوکراین و موضوع آژانس امنیت ملی آمریکا، امکان چنین کاری را فراهم آورد ولی باید منتظر باشیم و ببینیم."

 

کد خبر 258100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز