چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترجمه روسی "نظام سیاسی ایران" با مساعدت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، توسط انتشارات "خاورشناسی سن پطرزبورگ" منتشر شد

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در این رابطه به خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد این کتاب که نوشته عباس منوچهری جلد نخست سلسله کتبی تحت عنوان ایرانیکا (Iranica) است که بیانگر جنبه های مختلف زندگی اجتماعی ایران معاصر خواهد بود. طرح مذکور انعکاس روسی طرح دیگری است با نام "کتاب ایران" که شامل سلسله کتبی بوده که توسط مرکز مطالعات فرهنگی-بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به چاپ رسیده است. طرح "کتاب ایران" شامل 12 کتاب مربوط به نظام سیاسی، تاریخ ادب پارسی، گزیده تاریخ ایران، تاریخ هنر ایران، گذری بر جغرافیای ایران، اقتصاد، تعلیم وتربیت، خانواده، سوگواری های مذهبی در ایران، رسانه ها و ارتباطات است.

در پیش گفتار این کتاب آمده است که کتاب "نظام سیاسی ایران" خواننده را با ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران آشنا می سازد. در این کتاب نسبت به قانون اساسی کشور توجه ویژه ای شده است. کتاب حاکی از مراحل مهم دولت داری در ایران و وضع کنونی این کشور می باشد. اطلاعات ارزشمندی را در مورد نهاد های دولتی، حقوق بشر در ایران و شرکت مردم در حیات سیاسی کشور به دست می دهد".

در این کتاب به سیاست خارجی ایران از دوران صفویه تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ارتباط ایران با جنبش های ملی-آزادی خواهی، جنبش های استقلال طلبی و نکاتی در ارتباط با خلیج فارس و روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز پرداخته شده است.

کد خبر 25803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز