همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه ضابطه‌مند شدن نرخ سود سپرده‌ها موجب تقویت بازار پول و سرمایه خواهد شد، گفت: آینده بازار سهام بسیار روشن است.

علی صالح ‌آبادی

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی صالح ‌آبادی گفت: استفاده از استاندارد بین‌المللی حسابداری موجب جذب سرمایه‌گذاری خارجی و شفافیت بیشتر شرکت‌ها خواهد شد.

وی گفت: امضای دیجیتال و دسترسی برخط به پیشرفت بورس کمک می‌کند، زیرساخت‌های خوبی داریم، در بخش فناوری اطلاعات امکان دسترسی آنلاین و دسترسی جذاب برای تمام سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امضای دیجیتال هم اکنون آماده بهره برداری و منتظر مجوز نهایی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : شرکت‌های تولیدی گزارش‌های خود را بر اساس استاندارد حسابداری بین المللی در سامانه کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس) منتشر می‌کنند و شرکت‌های خدماتی، بیمه‌ها و بانک‌ها نیز بر اساس همین استاندارد ، صورت‌های مالی خود را منتشر خواهند کرد.

صالح‌ آبادی گفت: ترجمه این استاندارد، آموزش و آماده‌سازی نرم‌افزار‌های مخصوص آن در دستور کار است و از ابتدای سال 95 همه شرکت‌های بازار سرمایه ملزم به ارائه استاندارد‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی خواهند بود.

وی تاکید کرد : طبقه‌بندی موسسات حسابرسی موجب تقسیم ‌بندی بر مبنای کارکرد و میزان تخصص و توانایی شده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بیشتر شرکت‌های بازار سرمایه کمیته حسابرسی داخلی دارد که گزارش‌های آن به صورت مستمر از طریق کدال منتشر می‌شود.

وی گفت: استفاده از ابزارهای جدیدی مانند صندوق‌های بورسی قابل معامله ETF ها موجب جذب بیشتر سرمایه‌گذاران کم‌ریسک بیشتری به بازار شده است.

کد خبر 258010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز