شوراهای اسلامی شهرها و روستاها همیشه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

 ایشان بر این مسئله تأکید دارند که «هر کسی و در هر سطحی که در این کشور باری بر دوش دارد، وظیفه‌اش این است که آن بار را - بارِ خدمت به مردم را- بردارد».

رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف فرمایشاتی را درباره اهمیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها فرموده‌اند.

تأثیر مشورت برکارهای مومنان اسلام در ضمن اینکه احکام الهی و اراده الهی را در هدایت و صلاح انسان‌ها دارای کمال تأثیر می‌داند، اراده انسان، حضور انسان و حضور آحاد مردم را هم در همه کارها پیش‌بینی کرده است. یک نمونه آن همین مسئله شوراست. خدای متعال در علائم مؤمنین می‌فرماید: «و امرهم شوری‌ بینهم؛ کارهایشان را با مشورت انجام می‌دهند». البته مشورت، با شکل‌های مختلفی ممکن است انجام گیرد؛ این هم یک شکل از اشکال مشورت است. در داخل شهر و در داخل بخش، می‌نشینید و با هم مشورت می‌کنید... این خیلی فرصت خوبی است.
1378/03/04

گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی

خدای متعال را شکرگزاریم که در انتخابات شوراها یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت. اکنون که در سالروز پیام امام عزیز و در سالی که به نام گرامی آن یگانه دوران نامگذاری شده، این نهاد اصیل آغاز به‌کار می‌کند، از صمیم قلب آرزو می‌کنم که شوراهای اسلامی شهر و روستا بتواند در سمت اهداف والا و انقلاب بنیانگذار نظام اسلامی تلاش و فعالیت کند و در چارچوب تکالیف قانونی خود به رفع مشکلات مردم بپردازد.
1378/02/08

تشکیل شوراها گامی به سوی تحکیم پایه‌های انقلاب

مردم به این شوراها اقبال کنند، به این انتخابات توجه کنند، در آن شرکت نمایند، آن را جدی بگیرند و هدف هم عبارت باشد از اینکه اهدافی که در قانون اساسی برای تشکیل شوراها معین شده است - اهداف خدایی، اهداف انقلابی و اهدافی که در جهت تحکیم پایه‌های انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابی در کشور است - تحقق پیدا کند. من توصیه می‌کنم که همه این انتخابات را جدی بگیرند و مهم بشمارند و در آن شرکت کنند.
1377/10/18

حل مشکلات مردم توسط شوراها

هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا.وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفی است که اگر شوراهای ما ان‌شاءالله بتوانند این وظایف را به‌طور کامل به انجام برسانند، بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانونگذاران با دقت در قانون اساسی و در قانون عرفی معین کرده‌اند.
1378/03/04

کد خبر 257747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز