یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

کنسول ایران در مالزی اعلام کرد که بیش از ۸۰زن و مرد ایرانی در زندان‌های مالزی در انتظار اعدام هستند.

به گزارش ایسنا، مرتضی جاویدان با اشاره به آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان زندان‌های مالزی گفت که تا تاریخ 25فوریه سال‌جاری میلادی در مجموع 86مرد و زن ایرانی در مالزی به مجازات اعدام محکوم شده‌اند.

او افزود: تقریبا تمام زندانیان ایرانی در مالزی را زندانیان مواد‌مخدری تشکیل می‌دهند و براساس آخرین آمار تعداد کل زندانیان ایرانی در مالزی برابر با 221نفر است که 31نفر از آنان را زنان و مابقی را مردان تشکیل داده‌اند. جاویدان تصریح کرد: از مجموع زندانیان، 6زندانی زن و 80زندانی مرد در دادگاه‌های مالزی به اعدام محکوم شده‌اند.به گفته کنسول ایران در مالزی، 4نفر از زنان محکومیت‌های بلندمدت از 8تا 14سال دارند و 20نفر از مردان نیز محکوم به حبس‌های بلندمدت از 8تا 18سال شده‌اند.
جاویدان بیان کرد: اغلب افراد دستگیر شده افرادی هستند که به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مالی، طمع، سطح فرهنگ و تحصیلات پایین اقدام به این کار کرده‌اند.

جاویدان گفت: ما حتی در بررسی‌های‌مان به تعدادی از افراد در لابه‌لای این زندانیان نیز برخوردیم که هیچ دلیلی بر گناهکار بودن آنان وجود نداشت و ظاهرا طعمه شده بودند و در بسیاری از دادگاه‌ها نیز این افراد تبرئه می‌شوند اما متأسفانه مشکلی که وجود دارد این است که دادستانی مالزی پس از تبرئه شدن دوباره درخواست تجدید نظر می‌دهد و دوباره این افراد به زندان منتقل می‌شوند.

همچنین در اقدامی که برای نخستین بار در خارج از کشور صورت می‌گیرد، انجمن حمایت از زندانیان ایرانی در مالزی تشکیل شد. این انجمن که با حمایت سفارت ایران در مالزی فعالیت خود را آغاز کرده است توسط گروهی از ایرانیان مقیم مالزی راه‌اندازی شده است.

کد خبر 257577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز