گروه سیاسی: همانطور که پیش بینی می‌شد حکم جدید سخنگوی دولت به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مهمترین محور سوالات خبرنگاران از غلامحسین الهام بود.

به گزارش منابع خبری وی در نشست خود با خبرنگاران، در این خصوص با بیان اینکه این انتصاب مطابق با اصل 127 قانون اساسی صورت گرفته است، گفت: وزرا به اعتبار عضویت در دولت وظایفی بر عهده دارند و بسیاری از وزراء علاوه بر وظایف اجرایی رئیس مجامع، موسسات و شرکتهای دولتی و همچنین رئیس کمیسیونهای دولت هستند.

سخنگوی دولت وزرا را دارای دو گونه وظیفه دانست و تصریح کرد: هر وزیری وظایفی مربوط به هیئت دولت و وزیران وظیفه اجرایی مربوط به وزارتخانه‌ی خود را بر عهده دارد و کارهای متعدد وزراء به معنای تعدد شغل‌ها نیست.

الهام با تأکید بر اینکه مطابق با اصل 127 قانون اساسی رئیس جمهور می‌تواند برخی از امور را به فرد یا گروهی واگذار کند، تصریح کرد: برخی از کارهای هیئت دولت به گونه‌ای است که می‌توان این کار را به وزیر یا گروهی محول کرد و یا به خارج از دولت آن را واگذار کرد که موضوع قاچاق کالا نیز از همین دسته کارها است.

ضعف روابط عمومی‌ها

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت و کارگزاران نظام از ضعف روابط عمومی‌ها انتقاد کردند آیا دولت برنامه‌ای برای رفع این انتقادها دارد گفت: دولت آیین نامه‌ای برای ارتقای جایگاه و ایجاد ارتباطات برای هماهنگی و پیشبرد سیاست‌های دولت تصویب کرد که به زودی ابلاغ خواهد شد.

طرح «تایم اوت»

سخنگوی دولت در پاسخ به بررسی طرح تایم اوت گفت: موضوعی که گفته می‌شود در حد رسانه‌ای است و پیشنهاد جدیدی مطرح نشده است، پیشرفت کار خوب بوده و معتقدیم باید در مورد مسئله هسته‌ای ایران، در وین تصمیم گرفت نه نیویورک.

اهمال در آزادی دیپلمات‌ها

خبرنگار دیگری از اهمال در آزاد سازی دیپلمات‌ها سخن گفت و از علل تعلل در این موضوع سؤال کرد که الهام اظهار داشت: اقدامات دولت‌ آمریکا در گروگانگیری دیپلمات‌های ایرانی خلاف موازین و جنایتی بزرگ است و ماهیت نظام استکباری که با داعیه امنیت و حقوق بشر به منطقه آمده و انسانی ترین قواعد را زیر پا می‌گذارد، نشان می‌دهد.

کد خبر 25750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز