گروه سیاسی: سخنگوی دولت گفت: برنامه‌ها باید در افق چشم‌انداز تحقق یابد.

غلامحسین الهام در کنفرانس خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به برخی اظهارات  مبنی بر افزایش مشکلات اقتصادی و بیکاری در دولت نهم و ادعای تخریب دولت‌های گذشته توسط این دولت گفت: ای کاش صرف‌نظر می‌کردید تا به این سخنان پاسخ ندهم چون افکار عمومی داوران خوبی برای تشخیص کارآمدی دولت‌ هستند و مردم در همراهی و کمک به این دولت فضایی مثبت و پرفشار از خود نشان دادند و در این راستا فرافکنی در جهت القاء چیزی غیر از نظر مردم، ناشی از ضعف‌های دیگر است.

وی افزود: دولت مشغول کار خود است و سیاست‌هایش را اعلام می‌کند و در همین بین آن کارها و سیاست‌هایی که با سیاست‌های قبلی متفاوت باشد برای مردم تبیین می‌کند، چون این دولت با مردم یکرنگ و یک زبان است و رئیس‌جمهوری بارها در جهت سیاست‌های دولت، اعتماد مجدد مردم را جذب کرده‌اند.

موضع هسته‌ای، روشن است

سخنگوی دولت تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در باره حقوق هسته‌ای ملت ایران، موضع روشنی است و نیاز به برگشت ندارد.

به گزارش ایرنا، الهام در حالی که به سئوالی مبنی براین‌که آیا هیات اعزامی آژانس به تهران در خصوص تعلیق مذاکره می‌کند؟ پاسخ می‌داد، ادامه داد: آنچه قبلا گفته‌ایم این است که ایران مایل است موضوع هسته‌ای خود را در آژانس حل و فصل کند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: البته موضوع تعلیق، موضوعی خارج از بحث آژانس است.

دبیر جدید دولت

سخنگوی دولت در پاسخ به سئوالی دراین مورد که پس از استعفای زریبافان از دبیری هیات دولت، چرا تاکنون دبیر هیات دولت مشخص نشده است، اظهار داشت: دبیر جدید هیات دولت تعیین شده و در مرحله نهایی شدن است و به زودی نام وی اعلام می‌شود.

اختیارات 30 شورای عالی

غلامحسین الهام از برنامه دولت برای ادغام بیش از 30 شورای عالی کشور و تفویض اختیارات این شوراها به هیات دولت خبر داد.

به گزارش مهر، سخنگوی دولت در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: مصوبه ای برای کوچک سازی و ادغام شوراهای عالی کشور که عمدتا به ریاست رئیس جمهوری تشکیل می‌شود، تدارک دیده شده و در حال حاضر کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و 4 نماینده دکتر احمدی نژاد در حال بررسی جوانب کارشناسی این موضوع هستند.

اظهار نظر نمی‌کنم

مهر همچنین از جلسه سخنگوی دولت گزارش داد که وی در پاسخ به این سئوال که  آیا اظهارات یکی از اعضای ارشد دفتر رئیس جمهوری مبنی بر خروج این دفتر از لاک دفاعی و انفعال با موضوع توقیف روزنامه هم‌میهن و خبرگزاری ایلنا ارتباط مستقیم ندارد که الهام پاسخ داد: من نقل ها را ملاک قرار نمی‌دهم و نمی‌توانم با اتکا به این نظرات اظهارنظر کنم و توقیف روزنامه‌ها و خبرگزاری ها تحت اختیار نهادهای دیگری است که به دولت مربوط نمی‌شود.

الهام در پاسخ به این سئوال که چرا در برنامه دیدار وزرا با خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت تنها چند رسانه همسو دعوت شده بودند، در حالی که در دولت قبل حدود 100 خبرنگار و عکاس در این برنامه حضور  می‌یافتند، گفت: وزرا در وزارتخانه و راهروهای مجلس و برنامه‌هایی که شرکت می‌کنند، همواره در دسترس هستند و تعداد خبرنگاران بر اساس فضای موجود تنظیم شده  و این جهت‌گیری که گفتید درست نیست.

تهدید پذیر نیستیم

سخنگوی دولت همچنین درباره تهدیدات مطرح شده علیه ایران از سوی القاعده گفت: منبع این تهدیدات نامشخص است و ارزش توجه نیز ندارد.

الهام تاکید کرد: مقاومت ایران در برابر تهدیدات تروریستی روشن است و ایران کشور تهدیدپذیری نیست.

اهم مصوبات دولت

سخنگوی دولت در بخشی از جلسه هفتگی خود با خبرنگاران، اهم مصوبات هیئت وزیران را نیز اعلام کرد.

کد خبر 26367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز