گروه اقتصادی: سخنگوی دولت، اصلاح ساختار سازمان مدیریت را اقدامی موثر در اصلاح نظام اداری، ارتقاء سازمان و تفکیک حوزه‌های برنامه‌ریزی و تولید فکر و اندیشه از امور اجرایی دانست و گفت: در همین راستا وظایف اجرایی این سازمان به واحدهای استانی و شهرستانی منتقل می‌شود.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود  با خبرنگاران، به تشریح دلایل تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت و گفت: اصلاح ساختار تشکیلات دستگاه‌های اجرایی کشور به استثنای وزارتخانه‌ها از طریق ادغام، انحلال، انتقال موسسات و سازمان‌ها به خارج از مرکز (تمرکززدایی) یکی از وظایف شورای عالی اداری است.

وی افزود: تجدیدنظر در ساختار داخلی وزارتخانه‌ها و وظایف و ساختار داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و اقماری به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی و حذف وظایف موازی مشابه و تکراری یکی دیگر از این وظایف است.

الهام، همچنین تصمیم‌گیری در خصوص ادغام واحدهای استانی و شهرستانی وابسته به هر یک از وزارتخانه‌ها در واحد سازمانی، شناسایی و واگذاری وظایف و امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها و بخش‌های غیر دولتی را با هدف رهاسازی دولت از تصدی‌های غیرضرور  در این راستا ارزیابی کرد. سخنگوی دولت، اصلاح و مهندسی مجدد سیستم‌ها، روش‌ها و رویه‌های مورد عمل در دستگاه‌های اجرایی کشور با گرایش ساده سازی مراحل انجام کار را یکی دیگر از وظایف سازمان برشمرد و تصریح کرد: ما هدفمان چیزی جز ساده سازی مراحل انجام کار نیست.

وی، افزایش رضایت مراجعان، کاهش هزینه‌های اداری و اقتصادی و نمودار فعالیت‌ها، تصویب طرح‌های لازم برای ارتقاء و بهره‌وری و کارایی نیروهای انسانی و مدیریت دستگاه اجرایی و همچنین تصویب ضوابط و معیارهای لازم در جهت بهینه سازی ساختار و ترکیب و توزیع نیروی انسانی بخش‌های دولتی و تصویب ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به تکلیف نیروهای انسانی دستگاه‌ها و تصویب ضوابط ناظر در بهره‌برداری مطلوب از فضاهای اداری و تعیین و پیشنهاد منابع مورد نیاز برای تحقق برنامه‌های تحول نظام اداری را از جمله وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برشمرد.

الهام خاطرنشان کرد: تشخیص و اعلام دستگاه‌های اقدام کننده به برنامه‌های مرتبط با فعالیت‌های دولت در زمینه نظام اداری و امور اجرایی از جمله وظایف دیگر این سازمان است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تکالیف این سازمان تقریبا منطبق بر برنامه است و این اقدام کاری بسیار جدی و موثر در اصلاح نظام اداری، ارتقاء سازمان برنامه و بودجه و در واقع تفکیک حوزه‌های برنامه‌ریزی و تولید سازی فکر و اندیشه است.

وی تاکید کرد: این سازمان می تواند به حد نیاز مراکز تحقیقاتی لازم را در اختیار داشته باشد تا شاهد کیفیت و ارتقاء برنامه‌های آن باشیم.

کد خبر 26359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز