سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر ژاپن که محبوبیتش را به شدت از دست داده است، سه هفته مانده به انتخابات پارلمانی این کشور با ضربه جدیدی مواجه شد.

خبرگزاری آلمان از توکیو گزارش داد، فومیو کیوما، وزیر دفاع ژاپن سه‌شنبه 12 تیرماه پس از اظهارات انتقاد برانگیزش درباره بمباران اتمی سال 1945 آمریکا بر روی هیروشیما و ناگازاکی اعلام استعفا کرد.

آن گونه که رسانه‌های ژاپنی نوشتند، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن این درخواست استعفا را پذیرفته است. کیوما اعلام کرده بود که آن بمباران اتمی به جنگ جهانی دوم پایان داد و از ورود اتحاد جماهیر شوروی سابق علیه ژاپن جلوگیری کرد. این اظهارات توفانی از انتقادات را برانگیخت.

حزب LDP آبه، از آن بیم دارد که گرداب کیوما اثر منفی بر انتخابات پارلمانی 29 ژوئیه داشته باشد. این در حالی است که همین حالا هم آبه با رسوایی‌های مربوط به اعضای کابینه‌اش به زحمت افتاده است.

 توشیکاتسو ماتسوئوکا، وزیر کشاورزی او در ماه مه به دلیل رسوایی فساد مالی خودکشی کرد. پیش از آن هم دو عضو کابینه به دلیل رسوایی استعفا دادند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های روزنامه‌های ژاپنی، محبوبیت دولت آبه 28 درصد افت کرده است. بر این اساس، نزدیک به 52 درصد مردم از کابینه وی حمایت نمی‌کنند. این بدترین میزان محبوبیت از ماه سپتامبر گذشته است که آبه قدرت را در دست گرفت.

کد خبر 25676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز