عمر نخستین موزه مطبوعات کشور به یک سال هم نرسید و درِ آن تخته و به سازمان اوقاف تحویل شد.

موزه مطبوعات

موزه ملی مطبوعات در دوم مرداد سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد وقت و همچنین برخی از اهالی رسانه و مطبوعات در یکی از مکان‌های تاریخی تهران موسوم به «بقعه سر قبر آقا» فعالیت خود را آغاز کرد. بقعه سر قبر آقا در بازار تهران است و مدفن چند تن از چهره‌های معروف عالم سیاست و روزنامه‌نگاری ایران ازجمله ناظم‌الاطباء، امام جمعه عهد ناصرالدین‌شاه و سعید نفیسی است. گفته می‌شود که برای افتتاح این موزه، نزدیک به یک‌میلیارد تومان هزینه شده است.

بقعه سرقبر آقا موقوفه‌ای است که متولیان در حال اداره آن هستند و سازمان اوقاف و امور خیریه فقط وظیفه نظارت بر این موقوفه را دارد؛ اما در مجموع بقعه سر قبر آقا جزء موقوفات است و طی اجاره‌نامه‌ای به وزارت ارشاد در دولت دهم برای دایر کردن موزه مطبوعات اجاره داده شد، البته ‌هم‌اکنون این موقوفه از اجاره وزارت ارشاد خارج شده است و در اختیار متولیان آن است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف ناحیه 3تهران در گفت‌وگو با فارس درباره این موقوفه می‌گوید:به‌منظور تأمین هزینه‌های این موقوفه با شهرداری مکاتباتی صورت گرفت که بی‌نتیجه باقی‌ماند. حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: همچنین با وزارت ارشاد در این خصوص رایزنی و مکاتباتی صورت گرفت که در نهایت مقرر شد تا وزارت ارشاد در این مکان، نخستین موزه ملی مطبوعات را راه‌اندازی کند تا از این محل هزینه‌های این موقوفه تأمین شود. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به‌دلیل بروز مشکلاتی در وزارت ارشاد این مکان تخلیه شده است و اجاره‌نامه این وزارتخانه فسخ شده است.

کد خبر 255946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز