دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبدالفتاح السیسی وزیر سابق دفاع مصر به طور رسمی نامزد انتخابات مصر شد.

سیسی رسما نامزد انتخابات رایاست جمهوری مصر شد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه تلویزیونی المصریه افزود: عبدالفتاح السیسی وزیر سابق دفاع مصر به طور رسمی درخواست نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ارائه کرد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر با بیان اینکه هیچ‌ کس نمی‌تواند در خصوص سرنوشت مردم مصر دخالت کند از مصری‌ها خواست برای مقابله با چالش‌های کشور در یک جبهه بایستند.

 عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دیدار با اعضای شورای ملی زن در پاسخ به سوالی پیرامون بازگشت نظام‌های سابق به حیات سیاسی گفت: هیچ بازگشتی به عقب نخواهد بود مردم مصر که دو انقلاب بزرگ به پا کردند هیچ‌کس نباید بر آنها سیطره داشته باشد یا در خصوص سرنوشت‌شان دخالت کند به ویژه آنکه کشور ظرف سال‌های گذشته شاهد تحولات سیاسی گسترده‌ای بوده است.

وی درادامه افزود: صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آتی مصر می‌شود که ما وی را نمی‌شناسیم اما هیچ‌ کس نباید اوضاع را به قبل از انقلاب 25 ژانویه برگرداند و شرایط و چالش‌ها به هر نحوی هم که باشد هیچ‌ کس اجازه این کار را ندارد.

سیسی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای ملی زن که پیرامون هراس برخی نسبت به تاسیس نظام حکمرانی غیردموکرات در آینده مطرح شد، عنوان داشت: به هیچ‌وجه هیچ جایی برای نظام غیردموکرات در ‌آینده مصر وجود ندارد. مصر اجازه نخواهد داد که یک نظام غیردموکرات در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: مصر برای حل مشکلات خود در شرایط کنونی به مبالغ مالی حدود سه تا چهار تریلیون پوند مصری نیاز دارد که این امر با تلاش‌های یک شخص محقق نخواهد شد بلکه باید فعالیت‌های گروهی و همکاری مشترک برای آینده مصر صورت بگیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر پیش‌بینی کرد که این کشور در دوره آتی با چالش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای مواجه شود.

کد خبر 255905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز