دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

مدیر باغ‌موزه قصر از تلاش برای احیای دوباره برج جن و ساختن هتلی در این باغ‌موزه برای پذیرایی شبانه از مردم و علاقه‌مندان در حال و هوای این محل تاریخی خبر داد.

 

 محمدرضا سعیدی شعار سال93 را «خانواده در قصر» اعلام کرد و گفت: این خانواده 2معنا دارد؛ اول خانواده به‌معنای عام خانواده ایرانی و دوم خانواده گروه‌های خاص هنرمندان، سینماگران و اصحاب رسانه. گام‌اول را از جمعه همین هفته برداشتیم و در شلوغ‌ترین ساعت بازدید باغ‌موزه قصر یعنی جمعه‌ها ساعت 17 تا 20، بازدید را برای خانواده‌ها رایگان کردیم. در هر 12‌ماه سال 93 یک برنامه فرهنگی در باغ‌موزه قصر اجرا می‌شود که بزرگداشت عطار نیشابوری، بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، بزرگداشت فردوسی، بزرگداشت مولوی، بزرگداشت شیرعلیمردان‌خان بختیاری و برگزاری کارگاه معماری از آن جمله است. ضمن اینکه دانشکده معماری هم به‌مدت 18روز از 10تا 28خرداد با حضور 150دانشجوی کارشناسی ارشد در این باغ‌موزه کارگاه معماری برگزار می‌کند.

سمپوزیوم تصویرسازی با موضوع‌های مرتبط با زندان قصر مانند قصر قاجار، بیسیم، قنات، عکاسی در زندان و... با مشارکت انجمن تصویرگران ایران برگزار می‌شود و احیای برج جن از دیگر برنامه‌های سال 93 مدیریت باغ‌موزه قصر است. به‌گفته سعیدی، زندانبانی که 35سال پیش در زندان قصر مشغول به‌کار بوده بیش از 15ساعت اطلاعات از ناگفته‌های این مکان را بازگو کرده است. ازجمله این موارد برج جن است که به‌گفته زندانبان قدیمی قصر صحت دارد و می‌توان برج جن را در این باغ‌موزه احیا کرد. طرح راه‌اندازی هتل زندان قصر هم از ابتدای سال 93 کلید خورده تا افرادی که تمایل دارند بتوانند یک شب را در هتلی در باغ‌موزه بگذرانند و شرایط شب‌های این مکان تاریخی را درک کنند. در حال حاضر باغ‌موزه قصر هر روز فقط 15بازدیدکننده دارد.

 

کد خبر 255808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز