یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات وضعیت اضطراری استرالیا اعلام کردند: وزش گردباد و توفان شدید در شرق استرالیا روز یکشنبه موجب قطع برق و آب آشامیدنی هزاران واحد مسکونی شده است.

وزش گردباد و طوفان شدید در استرالیا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سیدنی، گردباد ایتا که پس از کاهش شدت وزش بادهای آن به ساحل باریر ریف در شرق استرالیا رسیده ، موجب مسدود شدن جاده ها، قطع آب و برق و نیز اعلام هشدار در مورد احتمال جاری شدن سیل ناشی از بارش باران های سیل آسا در این منطقه شده است.

به گفته مقامات وضعیت اضطراری استرالیا، هم اکنون حدود 16 هزار واحد مسکونی بدون برق بسر می برند، آب شماری از منازل قطع شده و برخی از مسیرهای ارتباطی و جاده ها نیز براثر جاری شدن سیل مسدود شده است.

هنوز گزارشی درمورد تلفات یا خسارت های عمده ناشی از این گردباد دریافت نشده است و به گفته پلیس منطقه، 20 منزل مسکونی براثر بارش باران خسارت دیده و ارتباط 30 منزل دیگر نیز براثر سیلاب در شهر توریستی ˈپورت داگلاسˈ قطع شده است.

وزش گردباد ایتا در استرالیا از روز جمعه که از جنوب استرالیا با بادهای شدید و باران سیل آسا آغاز شد به سمت سواحل شرقی آن کشیده شده و مرکز هواشناسی این کشور در مورد ادامه وزش گردباد تا روز سه شنبه هشدار داده است.

براساس این گزارش، وزش گردبادهای گرمسیری در شمال شرق و غرب استرالیا به هنگام ماه های گرم سال متداول است

کد خبر 255762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز