شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل قصد دارد عینک مشهور خود را که تاکنون تنها به منظور آزمایش عملکرد و کارایی این ابزار، در دسترس گروهی محدود از کاربران بود، تنها برای یک‌روز در آمریکا به فروش بگذارد.

براساس گزارش CNN، قیمت این عینک هزار و 500 دلار است و  گوگل قصد دارد علاوه بر این عینک،‌ قاب عینک‌آفتابی آن را به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار دهد. روز فروش عینک گوگل سه‌شنبه 15 آوریل بوده و فروش این محصول از 9 صبح آغاز خواهد شد، اما کاربران می‌توانند برای به‌خاطر سپردن این تاریخ، از یادآور گوگل استفاده کنند.

این اولین باری است که عینک گوگل از زمان تولیدش تاکنون در دسترس عموم قرار می‌گیرد. تا پیش از این، این محصول تنها در اختیار گروهی ویژه به‌نام کاوشگران گوگل و افرادی بود که گوگل خود آنها را انتخاب می‌کرد تا این افراد تجربیات خود را از استفاده از این محصول هیجان‌انگیز با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

از زمانی که این محصول تولید شده نقد‌ها و تمجید‌های زیادی را به خود دیده‌است،‌ عده‌ای آن را آینده صنعت رایانه می‌دانند،‌ عده‌ای آن را مرگ حریم خصوصی توصیف می‌کنند و گروهی دیگر طراحی آن را خنده‌دار می‌دانند. از ورود افرادی که این عینک‌ها را به چشم دارند به رستوران‌ها ممانعت شده‌است و پلیس رانندگانی که این عینک را به چشم داشته‌اند،‌جریمه کرده‌اند.

جنجالی‌ترین ابزار این عینک، دوربین کوچکی‌است که از قابلیت تصویربرداری و عکسبرداری برخوردار است و هیچ‌کس متوجه نمی‌شود که این دوربین روشن است یا خاموش. به گفته کاوشگران عینک گوگل، برای ازبین بردن ترس نقض حریم خصوصی در میان افراد، باید آموزش بیشتری انجام گرفته و افراد بیشتر در معرض استفاده از آن قرار بگیرند. این فروش یک‌روزه اولین قدم در مسیر دسترسی افراد بیشتر به این محصول است تا تحولی بزرگ در تکنولوژی به صورت تدریجی جامعه را در خود فروبرد.

کد خبر 255547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز