همشهری‌آنلاین: وزیر نیرو از ثبات قیمت آب و برق تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت آب و برق افزایش پیدا نخواهد کرد.

مراسم ترحیم پدر همسر سید محمد خاتمی

ایسنا نوشت: حمید چیت‌چیان تاکید کرد: با وجود افزایش تعرفه آب و برق در سال گذشته، در مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها دیگر افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا قیمت آب و برق تا پایان سال ثابت باقی می‌ماند یا خیر ؟ گفت: تعرفه آب و برق تا پایان 93 تغییر نخواهد کرد.

در اواخر سال گذشته قیمت برق 24 درصد به گفته وزارت نیرو افزایش پیدا کرد در حالی که به گفته برخی کارشناسان افزایش تعرفه به طور میانگین 24 درصد بوده و در بخش‌هایی به رقمی بسیار بالاتر از رقم اعلام شده می‌رسد.

با توجه به تفاوت چشمگیر قیمت تمام شده برق و آب این دو صنعت در سال‌های اخیر بدهی چشمگیری را در کارنامه خود ثبت کردند و انتظار می رود با افزایش تعرفه‌ای صورت گرفته این صنایع بتواند اقتصاد بهتری داشته باشند تا خدمات به صورت پیوسته و با کیفیت ارائه شود.

بر این اساس پس از رایزنی‌های صورت گرفته وزارت نیرو در بخش برق دیگر این صنعت سهم هدفمندی‌ یارانه‌ها را پرداخت نمی‌کند بلکه با تخفیف چشمگیر نسبت به میزانی که به عنوان سهم هدفمندی پرداخت می‌کرد به عنوان هزینه سوخت به وزارت نفت وجه پرداخت خواهد کرد.

همچنین صنعت آب نیز با توجه به مشکلات عدیده‌ای که از لحاظ اقتصادی به خاطر فاصله زیاد قیمت تمام شده و تعرفه دریافتی دارد درصدد است که از پرداخت سهم هدفمندی‌ معاف شود و این هدف نیز تقریبا محقق شده است.

کد خبر 255436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز