گروه اقتصادی: وزارت نیرو در اطلاعیه‌ای رسمی از مردم عذرخواهی کرد و از آنها خواست تا تمامی قبض‌های صادره در فاصله زمانی ۲۰ اسفند پارسال تا ۲۵فروردین امسال را پرداخت نکنند.

علت اشتباه، در محاسبه تعرفه برق و ابهام در مصوبه دولت عنوان شده و وزارت نیرو می‌گوید که قبض‌های یادشده از درجه اعتبار ساقط است و به‌زودی قبوض جدیدی با عنوان اصلاحیه صورتحساب برای مشترکان ارسال می‌کند.این وزارتخانه تأکید کرده است درصورتی که برخی از مشترکان قبض‌های یادشده را تاکنون پرداخت کرده‌ باشند، در قبض دوره بعد اصلاح‌های لازم صورت خواهد گرفت و مبالغ اضافی پرداخت شده از صورتحساب بعدی آنان کسر خواهد شد.

اشتباه وزارت نیرو در تفسیر مصوبه هیأت دولت برای کسب درآمد از محل افزایش قیمت برق باعث شده بود تا قیمت برق مصرفی خانگی افزایش ولیکن در سایر مصارف کمتر افزایش یابد، اما مخالفت رئیس‌جمهور با این تصمیم وزارت نیرو، راه را برای افزایش 24درصدی قیمت برق به‌طور یکنواخت و بدون درنظر گرفتن ساختار تعرفه‌های قبلی هموار کرد.

معاون وزیر نیرو در اظهارنظری معنادار اعلام کرده که تعرفه جدید برق زیرنظر «ریاست‌جمهوری» تعیین و به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ خواهد شد.به گزارش وزارت نیرو، همزمان با ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر افزایش 24درصدی تعرفه برق از 20اسفندماه سال گذشته، شرکت‌های توزیع برق براساس بخشنامه وزارت نیرو، قیمت هرکیلووات ساعت برق در 7پله مصرفی را از 34تا 90درصد افزایش داده‌اند. به گزارش همشهری، با رونمایی از قبوض جدید برق در سال‌جاری و افزایش قابل توجه قیمت برق مصرفی و احتمال نارضایتی مردم، وزارت نیرو به دستور رئیس‌جمهور از اجرای مصوبه دولت منع شده است.

روحانی دستور ابطال را صادر کرد

معاون وزیر نیرو دلیل ابطال قبوض جدید برق را دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهور آن هم برای رضایت افکار عمومی اعلام و تأکید کرد: قبوض جدید تا پایان هفته آتی با افزایش 24درصدی تعرفه به‌طور ثابت در تمام پلکان‌ها و بخش‌های مختلف صادر می‌شود.
به گزارش ایسنا، هوشنگ فلاحتیان توضیح داد: براساس مصوبه دولت قرار بود نرخ برق از 430ریال به 2/533 ریال با افزایش 24درصد تعدیل شود. پس از ابلاغ مصوبه‌ها با توجه به اینکه نرخ برق در بخش کشاورزی 12تومان و در بسیاری از بخش‌ها نیز برق با نرخ مخفف ارائه می‌شود و در بخش فرهنگی نیز تعرفه برق تقریبا صفر است، در محاسبات اخیر تعرفه‌ها بیش از 50درصد در بخش خانگی عادی افزایش پیدا کرد تا به رقم 533.2 ریال برسیم.

وی تصریح کرد: براساس تعرفه ابلاغ شده افزایش درصد قیمت‌ها در پله‌های مختلف از 32درصد شروع می‌شد و میزان افزایش قیمت در پله‌های مختلف گوناگون بود؛ پس از در اختیار قرار گرفتن قبوض انعکاس را دریافت کردیم و نظر ریاست‌جمهوری را جویا شدیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تأکید بر نظر ریاست‌جمهوری مبنی بر ابطال قبوض صادر شده گفت: ریاست‌جمهوری برای رضایت افکار عمومی شرایط را بررسی کرده و نظر آن بر این بود که در همه طبقات تعرفه‌ها به‌صورت یکنواخت 24درصد افزایش داده شود. تعرفه‌های جدید زیرنظر ریاست‌جمهوری تهیه و به شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای ابلاغ شد. 

کد خبر 256349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز