جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده، وزارت نیرو را موظف کردند تا سال آینده علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده، مبلغ ۳۰ریال به‌عنوان عوارض برق از مشترکان برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی دریافت و عین وجوه دریافتی را فقط بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک هزینه کند. ب

راساس تصمیم دیگری، نمایندگان مجلس درآمد ناشی از هر مترمکعب فروش آب شرب، بالغ بر 100ریال دریافتی از مشترکان آب را به آبرسانی آب شرب روستایی اختصاص دادند. مجلس همچنین سهم دولت و شهرداری‌ها را در تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت جهت اجرای طرح‌های قطار شهری در سال آینده به نسبت مساوی تعیین کرد و از این پس 50درصد را شهرداری‌ها باید بپردازند و 50درصد هم بر عهده دولت خواهد بود و البته اوراق مشارکت جهت قطارهای شهری مالیات نخواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید: با تصویب نمایندگان انتشار 30هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اتمام طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام اختصاص می‌یابد و واگذاری این اوراق به بخش‌خصوصی اعم از شرکت‌ها، ‌بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها در بازار پول و قبل از سررسید ممنوع است.

کد خبر 248679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز