رضا کربلایی: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا پایان سال را رد کرد و بار دیگر از مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو سخن گفت و خبر داد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا یک‌ماه آینده احیا خواهد شد.

electricity

به گزارش همشهري، محمدباقر نوبخت اين بار نه در مقام سخنگوي دولت كه به‌عنوان معاون رئيس‌جمهور تأكيد كرد كه اگر شرايط مناسب اقتصادي فراهم باشد، نرخ ارز بازار آزاد به 2650تومان كاهش مي‌يابد. البته او گفت كه اين نظر خوش‌بينانه بوده و ما (دولت) به آن دل‌نبسته‌ايم.

وي در پاسخ به اين پرسش همشهري كه آيا برخي مواضع‌اش در مقام سخنگوي دولت به‌معناي نظر شخصي است يا نظر اكثريت دولت، چراكه شائبه اختلاف بين تيم اقتصادي دولت را به همراه دارد، اظهار داشت: آنچه سخنگوي دولت مي‌گويد نظر دولت است بنابراين لزوما اعتقاد يك وزير نيست بلكه رأي‌گيري شده و درنهايت نظر اكثريت اعلام مي‌شود.

معاون رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ما كه دولت در چالش بين خودروسازان و شوراي رقابت چه موضعي دارد و آيا قيمت‌هاي اعلام شده را تأييد مي‌كنيد يا نه، گفت: نظر دولت هيچ‌گاه افزايش قيمت انواع خودروها نيست، اما اينكه شوراي رقابت قيمت‌ها را تعيين مي‌كند به‌معناي اين نيست كه اين رقم‌ها مدنظر دولت است. سخنگوي دولت با اشاره به اينكه خودروسازان دولتي نيستند كه دولت بخواهد قيمت خودرو را تعيين كند، گفت: شوراي رقابت جايگاه قانوني دارد كه براساس آن تصميم‌گيري مي‌كند هرچند كه اين شورا از نظر دولت مبني بر عدم‌تمايل نسبت به افزايش قيمت خودرو آگاه است بنابراين با درنظر گرفتن منافع خودروسازان و دولت تصميم‌گيري مي‌كند.

او در پاسخ به سؤالي درباره نرخ ارز در آينده بارديگر تأكيد كرد: محاسبات ارز در بودجه 2650تومان است كه بازار آزاد با اين رقم فاصله دارد و ما تلاش مي‌كنيم حاشيه بازار را نسبت به نرخ مدنظر كمتر كنيم.نوبخت در واكنش به اين سؤال همشهري كه گران‌نشدن قيمت سوخت شامل همه حامل‌هاي انرژي هم مي‌شود، گفت:

تا پايان سال قيمت هيچ كدام از حامل‌هاي انرژي افزايش نخواهد يافت و اگر مسئولي حرفي زده نظر شخصي‌اش را گفته و سخنگوي دولت اين خبر را تكذيب مي‌كند. اين مقام ارشد دولتي با رد شايعه سركوب قيمت‌ها و اعمال سياست‌هاي دستوري با تأكيد بر اينكه بر بازار كنترل و نظارت داريم، گفت:

به‌گونه‌اي عمل خواهيم كرد كسي به بهانه 300تومان افزايش قيمت نسبت به كالايي كه اين سوخت در آن تأثيري ندارد اقدام به افزايش قيمت نكند؛ چراكه هدف اصلي ما حمايت از مردم و جلوگيري از گرانفروشي است. او گفت: البته اگر بخش‌هايي خواستار اصلاح قيمت كالاها و خدمات خود متناسب با افزايش هزينه‌هاي توليد باشند، دولت به آنها مجوز خواهد داد.

دخل و خرج 3ماهه هدفمندي يارانه‌ها

اين مقام دولتي كل درآمد دولت از محل اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها را 6200ميليارد تومان تا پايان خردادماه عنوان كرد و گفت: در 3‌ماه گذشته حدود 10هزارو400 ميليارد تومان يارانه نقدي داده‌ايم كه 4200ميليارد تومان كسري را با مجوز قانون از خزانه تأمين كرده‌ايم.

خبرهاي نوبخت

بيماراني كه به بيمارستان‌هاي دولتي مراجعه مي‌كنند فقط 10درصد هزينه‌ها را مي‌پردازند.
ماه گذشته 25هزار نفر ديگر انصراف خود را از يارانه نقدي اعلام كرده‌اند.
دولت حتما اقدام به شناسايي متقاضيان نيازمند دريافت يارانه مي‌كند.
سهم توليد از هدفمندي يارانه‌ها 5هزارو400 ميليارد تومان است كه پرداخت مي‌شود.
در بودجه امسال سبد كالا نداريم و بلكه 2400ميليارد تومان براي حمايت از افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هزينه مي‌شود و اين حمايت به كارمندان دولت اختصاص نمي‌يابد.

کد خبر 262821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha