چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: موفق‌ترین سریال نوروز ۹۳ تلویزیون شاید امسال برای آخرین بار روی آنتن رفته باشد؛ «پایتخت۳» تقریبا در تمام نظرسنجی‌ها بالاتر از تمام رقبای نه‌چندان سرسخت و قَدَر خود ایستاد و حالا پرونده آن به استناد حرف‌های یکی‌دو هفته اخیر کارگردان بسته شده است.

بازیگران سریال پایتخت

گرچه تعدادی از بازیگران اصلی سریال همچنان نسبت به ادامه آن خوش‌بین هستند و برخی نقدها و انتقادها هم حسابی محسن تنابنده را شاکی و نسبت به ادامه کار ناامید کرده است. به گزارش همشهری، سیروس مقدم که به‌عبارتی موفق‌ترین سریال‌ساز یکی‌دو دهه اخیر تلویزیون است، اواخر تولید پایتخت 3 به خبرنگار شبکه خبر با قطعیت تمام اعلام کرد که دیگر روی صندلی کارگردانی پایتخت نمی‌نشیند و اطمینان دارد سومین فصل پایتخت آخرین فصل آن خواهد بود. او در یک هفته اخیر هم چندبار دیگر حرف خود را تکرار کرد تا چنین به‌نظر برسد که از تصمیم خود مبنی بر بستن پرونده این سریال موفق برنمی‌گردد.

پایان پایتخت، آغاز مدینه

کارگردان پایتخت 3با اشاره به اینکه اگر قرار باشد سریالی با همین محتوا بسازد، متعلق به یک خانواده دیگر، یک گروه بازیگر دیگر و یک شهر دیگر خواهد بود، افزود: قرار است سریال «مدینه» را برای‌ماه رمضان سال 93 بسازم. فیلمنامه این سریال اجتماعی و زنانه را سعید نعمت‌الله نوشته و داستان یک زن را روایت می‌کند که اقتصاد خانواده‌ای را می‌گرداند. نقش اصلی مدینه را پریوش نظریه ایفا خواهد کرد که به‌نظرم چهره‌ای جدید و متفاوت است و قطعا خیلی خوب می‌تواند از پس نقش برآید. به گفته مقدم، در این سریال جمع دیگری از بازیگران هم حضور دارند که همه در نقش‌هایی جدید و متفاوت ظاهر می‌شوند. مهدی سلطانی، مجید صالحی، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان و... دیگر بازیگران سریال مناسبتی مدینه هستند که‌ماه رمضان امسال روی آنتن شبکه یک می‌رود.

ادامه پایتخت با همان گروه

بازیگر نقش بابا پنجعلی معتقد است که اگر قرار به ادامه یافتن سریال پایتخت باشد، بهتر است کار با همان گروه پیش برود. علیرضا خمسه در این‌باره به ایسنا گفت: در همه جای دنیا مجموعه‌های زیادی داشته‌ایم که بازیگران و حتی کارگردان و گروه نویسندگان تغییر کرده‌اند و کار ادامه یافته است. برای سریال پایتخت هم می‌شود خانواده نقی بدون پدر و بچه‌ها کارشان را ادامه بدهند یا کارگردان عوض شود ولی زیباترین فکر این است که اگر پایتخت قرار باشد ادامه پیدا کند، با همان گروه و همان ویژگی‌ها به کارش ادامه دهد. تکرار شخصیت‌ها به شرط اینکه قصه وجود داشته باشد و ساختارها به‌روز و نو شوند، نه‌تنها عیب نیست حسن هم هست.

اگر مردم بخواهند

احمد مهرانفر، بازیگر نقش ارسطو هم درباره ادامه یافتن احتمالی پایتخت گفته است: شخصا خیلی دوست نداشتم پایتخت ادامه پیدا کند. زمزمه‌هایی شنیده می‌شد که فلانی در نقش ارسطو کلیشه شده است اما آنقدر استقبال مردم زیاد بود که یک خواست عمومی برای ادامه پایتخت به‌وجود آمد. بنابراین هنوز هم مخاطبان منتظر سری چهارم این مجموعه هستند. من هیچ اطلاعی از ادامه پایتخت ندارم و آقای مقدم هم اعلام کرده است که دیگر ادامه این سریال را نمی‌سازد اما درهرحال ما یک گروه هستیم. اگر این پروژه ادامه داشته‌باشد، ما هم تابع گروه خواهیم بود.

گلایه‌های نقی

محسن تنابنده، بازیگر نقش نقی معمولی هم در این میان حق را به سیروس مقدم را داد و گفت: هرکس دیگری هم جای آقای مقدم بود با این همه فشار درنهایت دست از همه‌‌چیز می‌کشید. این کار واقعا خسته‌کننده است. البته ناگفته نماند ما برای ساختن 3فصل پایتخت از سوی مدیران ارشد تلویزیون و شبکه خیلی حمایت شدیم ولی نمی‌دانم کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که عده‌ای معدود در مقابل تلاش گروهی برای خدمت کردن به فرهنگ یک مملکت آنها را مورد هجمه قرار دهند و فشار وارد کنند. در عین حال تهمت‌های عجیب و غریبی هم می‌زنند که این اتفاق‌ها کمی آزاردهنده است.

برند قاب کوچک

هدایت هاشمی که با گویش مشهدی در نقش اوس موسی در سریال «پایتخت 3» بازی کرده، هر 3 فصل این سریال را از بهترین کمدی‌های تلویزیون و سیروس مقدم را بزرگ‌ترین برند قاب کوچک می‌داند. او درباره دلیل حضور خود در سریال نوروزی شبکه یک می‌گوید: کار کردن با آقای مقدم برای هر بازیگری افتخار است و برای من هم باعث افتخار بود که در پایتخت با ایشان همکاری کنم. هاشمی البته گریزی هم به ناخرسندی برخی مازندرانی‌ها نسبت به پایتخت 3 می‌زند و ادامه می‌دهد: جا دارد مازندرانی‌های عزیزی را که کمی نسبت به سریال پایتخت اظهار گلایه و ناخرسندی کرده بودند به همشهریان مشهدی خودم ارجاع بدهم که چقدر به من لطف داشتند و احساس خوشحالی و شادمانی می‌کردند. می‌گفتند چقدر کار خوبی کردم که با لهجه مشهدی بازی کردم و مردم بیشتر با این لهجه آشنا شدند.

کد خبر 255247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز