همشهری آنلاین: در حالی که سیروس مقدم معتقد است که نباید پایتخت ۴ را ساخت، ریما رامین فر می‌گوید که پتانسیل اعضای گروه آنقدر بالاست که امکان ساخت پایتخت را در فصل‌های بعدی دارد.

پایتخت

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نشست عوامل سریال پایتخت ۳ روز یکشنبه 24فروردین در موسسه همشهری با حضور سیروس مقدم، محسن تنابنده، مهران احمدی فر، ریما رامین‌فر، هدایت هاشمی و نسرین نصرتی برگزار شد.

سیروس مقدم، کارگردان این سریال تلویزیونی در ابتدا با اشاره به ساخته شدن فصل سوم این سریال گفت: ما ریسک بسیار خطرناکی را در ساخت این مجموعه داشتیم چرا که به‌‌ همان اندازه که موفق شدیم ممکن بود با سر به زمین بخوریم.

کارگردان سریال پایتخت ۳ اضافه کرد: هیچ انسان عاقلی نسبت به نقد سازنده واکنش منفی نشان نمی‌دهد اما نقدهایی از ما می‌شود که واقعا ناراحت کننده است.

چرا چوچانگ به برج میلاد رفت؟

وی درباره اینکه چرا تمام سریال‌های او با محور تهران ساخته می‌شود، گفت: به اعتقاد من تهران کلانشهری است که پر از قصه و حادثه است که روی هرکدام از آن‌ها دست بگذارید به شما داستان خوبی ارائه می‌دهد و می‌تواند موقعیت‌های خوبی را خلق کند. در واقع تهران پر از تضاد است و همین قصه‌های خوبی را ایجاد می‌کند.

مقدم تصریح کرد: به ما گفتند که چرا وقتی چوچانگ وارد سریال شد او را به برج میلاد بردید که همه مردم امکان بازدید از آن را ندارند، من هم در پاسخ گفتم به عنوان یک ایرانی، هیچ‌گاه یک خارجی را در شب چهارشنبه سوری به خیابان‌های تهران نمی‌برم که خاطره بدی در ذهن او شکل بگیرد بلکه به نظرم تهران موقعیت‌های آرام و زیبایی دارد که می‌توان معرفی کرد.

تنابنده به من می‌گفت مفت خور!

همچنین مهرن احمدی فر درباره اجرای نقش خود که در کل سریال به علت اصابت تیر باید به شکل خوابیده دنبال می‌شد، اضافه کرد: اسم من را در سریال گذاشته بودند مفت خور! محسن تنابنده می‌گفت که مفتی بدون اینکه کاری کنی پول می‌گیری ولی واقعیت این است که دمر خوابیدن و نداشتن زبان بدن در بازی بسیار سخت است. حتی دچار بدن درد شدید شدم اما چیزی که توانست به من کمک کند، دغدغه‌ای است که نسبت به محیط زیست دارم و همین موضوع در من شور و اشتیاق بازی را ایجاد کرد.

برای مازندران گریه کردم

بازیگر نقش بهبود فریبا ادامه داد: به اعتقاد من هرکس که به محیط زیست خود توجه نکند انسان نیست. من هرگاه به جنگل مازندران می‌روم بسیار ناراحت می‌شوم، همسرم به شوخی می‌گوید رفتگر جنگل آمد! من حتی لب دریای مازندران هم قبل از سریال برای نابودی محیط زیست کشورمان گریه کردم.

چرا ارسطو زن چینی گرفت

در ادامه خبرنگاری از کارگردان پایتخت ۳ پرسید که چرا باید ارسطو عامل در ‌‌نهایت زن چینی می‌گرفت، که سیروس مقدم پاسخ داد: ما به فکر قصه جذاب برای ارسطو و زندگی‌اش بودیم، قبلا در سریال اشاره شده بود که مردم علی آباد فکر خوبی درباره ارسطو نمی‌کنند، از طرفی ازدواج او با زن دیگری از تهران هم شکست خورد، نکته‌ای که برای تیم نویسنده مهم بود تضاد فرهنگی است که هم قصه عشقی را بگوییم و هم طنزی را ایجاد کنیم. وقتی بحث همسر چینی مطرح شد، برای ما جذابیت داشت چون هم اکنون در جامعه ما موضوع چین و اجناس چینی خیلی مطرح است و از طرفی فرهنگ و زبان‌شان با ما در تضاد است و همین تضاد می‌توانست موضعیت داستانی ایجاد کند.

پایتخت

پایتخت 4 را نمی‌سازم

سیروس مقدم در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره ساخت پایتخت ۴ اضافه کرد: من خیلی دوست ندارم درباره این موضوع صحبت کنم، هیچ محدودیت و معذوریتی هم در کار نیست اما به اعتقاد من مهمانی از مهمانی خود لذت می‌برد که میزبان با آغوش باز از او استقبال کند. من هیچ‌گاه نخواستم مهمان ناخوانده و پررویی باشم و میزبان من را تحمل کند.

ریما رامین فر، بازیگر نقش هما نیز درباره این موضوع گفت: من فکر می‌کنم که روح بزرگ آقای مقدم و هوش تنابنده و تدبیر خانم غفوری، تهیه کننده این سریال می‌تواند تا پایتخت هزار هم جواب بدهد اما به آقای مقدم حق می‌دهم که نخواهند این سریال را ادامه دهند چرا که انسان توقع ندارد بعد از این همه تلاش، حرف‌ها و نقدهای بدی را بشنود ولی باید بگویم که دلم برای هما تنگ می‌شود.

اعتراض مازندرانی‌ها و پاسخ تنابنده

محسن تنابنده در پاسخ به پرسش همشهری آنلاین مبنی براینکه «پس از ساخت این سریال برخی از افراد اعتراض داشتند که چرا از گویش مازندرانی استفاده شده و مازنی‌ها در برخی از سکانس‌ها مسخره شده‌اند و باید چه کرد که حساسیت مردم هر منطقه نسبت به این موضوع که پس از ساخت هر سریالی با اعتراض روبرو می‌شود، کاهش یابد» گفت: اینکه مردم از این موضوع ناراحت هستند از پایه و اساس غلط است چرا که یک روز در بابل نزدیک هزار نفر از مردم سر صحنه حاضر شدند که ما در ‌‌نهایت مجبور شدیم آن صحنه را در داخل خانه بگیریم.

وی تصریح کرد: امکان نداشت ما به جایی نرویم و مردم آن محله از کمکشان به ما دریغ کنند. اما عده‌ای از سیاسیون هستند که می‌خواستند با مانع تراشی و انتقاد بیهوده خودشان را مطرح کنند.

بازیگر نقش نقی معمولی ادامه داد: باید فضایی پیش بیاید که با وسعت اندیشه و سعه صدر راحت حرف‌هایمان را بزنیم، باید صداو سیما و سینما کمک کنند این لهجه‌ها حفظ شود، حتی خود شمالی‌ها هم در این ماجرا مقصر هستند به ویژه زنانشان که تلاش می‌کنند فارسی حرف بزنند و لهجه خود را بپوشانند.

تنابنده گفت: برخی از مسئولان آمدند و سریال را دیدند و کار هم برایشان جذاب بود و‌‌ همان جا چیزی نگفتند و رفتند اما بعد مناسبات سیاسی‌شان ایجاب کرد که از طریق اعتراض به این سریال موقعیت بهتری را برای خود ایجاد کنند.

وی افزود: گفته بودند که کدام مازندرانی زمین‌هایشان را می‌فروشند و خودروی شاسی بلند می‌خرند در حالی که ما با این طنز پنهان خواستیم که یک نقد اجتماعی به رفتار اهالی آن منطقه داشته باشیم چرا که دلمان برای آن منطقه می‌سوزد.

این بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: آقایان به جای ایراد از سریال به فکر شرایط مازندران باشند و وضعیت آنجا را ساماندهی کنند.

رامین فر نیز در این باره گفت: مردم درباره این سریال کمتر ناراضی بودند اما باید واقعا رخداد فرهنگی بیفتد که عزت نفس هر قوم آنقدر بالا برود که به کارگیری زبان و رفتارشان در یک سریال برایشان ناراحت کننده نباشد.ژ

در پایان این نشست مدیر مسئول روزنامه همشهری از عوامل سریال با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 255719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز