همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آزادی محیط‌بان یزدی محکوم به اعدام پس از گذراندن ۲ سال حبس، گفت: هم‌اکنون سازمان محیط زیست در صدد است رضایت شاکیان سایر محیط‌بانان را اخذ کند.

به گزارش مهر،‌سیدمحمد مجابی با اشاره به آزادی محیط بان محبوس در زندان و محکوم به حکم قصاص، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال گذشته، محیط بان کرامت برهانی که به قصاص نفس محکوم شده بود با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست  افزود: زمانی که محیط بانان برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز با شکارچیان مواجه می‌شوند گاهاً در اثر بروز درگیری‌هایی محیط بانان به شهادت رسیده یا دچار نقص عضو و مجروحیت‌های مختلف می‌شوند.

وی ادامه داد: در این میان و در برخی موارد نیز هنگام درگیری، شکارچیان نیز دچار آسیب‌هایی می‌شوند که به عنوان نمونه می‌توان به درگیری میان محیط بان برهانی و مرحوم رحیم بیگی (شکارچی) حدود دو سال گذشته در مرز استان فارس و یزد اشاره کرد.

مجابی با بیان اینکه بر اساس حکم دستگاه قضایی این محیط‌ بان، محکوم به قصاص شد، گفت: خوشبختانه اولیای دم مرحوم بیگی پس از پیگیری‌های مجدانه‌ای که صورت گرفت، رضایت خود را اعلام کردند و در آخرین روزهای سال گذشته پس از 2 سال زندانی این محیط بان با موافقت اولیای دم و رضایت آنان و دستگاه قضایی از زندان آزاد شد. 

معاون سازمان محیط زیست همچنین با بیان اینکه سال گذشته رضایت بسیاری دیگر از شاکیان توسط سازمان محیط زیست به واسطه پرداخت دیون اخذ شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز تعداد قابل ملاحظه‌ای پرونده شکایت از محیط بانان وجود دارد که سازمان محیط زیست به طریق حقوقی درصدد اخذ رضایت شاکیان است.

کد خبر 254996
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز