همشهری آنلاین: شمارش معکوس برای افزایش قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز شده است.

فارس نوشت: شمارش معکوس برای افزایش قیمت بنزین در گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها آغاز شد که و براساس اعلام رئیس جمهور قرار است قیمت بنزین از اردیبهشت ماه آینده تغییر پیدا کند.

اگرچه مسئولان وزارت نفت و ستاد مدیریت سوخت تاکنون در مورد نرخ جدید بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها سکوت کرده‌اند اما گمانه‌زنی‌ها در مورد نحوه اجرای افزایش قیمت بنزین میان مردم در حال انجام است.

اما براساس گفته‌های معاون اقتصادی وزیر اقتصاد نظام سهمیه بندی و دو نرخی در گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها حفظ خواهد شد.

اواخر سال گذشته خبری منتشر شد که خبر از تصمیم نهایی دولت در مورد افزایش قیمت بنزین می‌داد به طوری که براساس آخرین تصمیم گرفته شده و قوی ترین سناریویی که احتمال اجرای آن زیاد بوده است تغییر قیمت بنزین سهمیه‌ای تا 700 تومان و قیمت بنزین آزاد تا 1200 تومان است.

در سال جاری دو منبع مختلف از نهادهای مختلف دولتی ضمن تایید خبر فوق اعلام کرده اند قوی ترین سناریو همان سناریوی دونرخی بنزین نمیه یارانه‌ای 700 و آزاد 1200 تومان است.

سال گذشته اعلام شده بود براساس تصمیم گرفته شده از سوی مدیران بخش انرژی کشور سهمیه 400 تومانی که هم اکنون در کارت های سوخت واریز شده است نمی سوزد و مردم می توانند از این سهمیه که در کارتها باقی مانده استفاده کنند که امروز این خبر توسط معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تایید شد.

این گزارش در پایان اضافه می‌کند اگرچه هنوز زمان دقیق اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در بنزین مشخص نیست اما به زودی معاون اجرایی رئیس جمهور زمان اجرای آن را به اطلاع مردم می‌رساند.

کد خبر 254908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز