همشهری آنلاین: بر اساس آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از ۲۸ اسفند ۹۲ تا دهم فروردین‌ماه ۹۳، نزدیک به ۹۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

به گزارش فارس، بر اساس آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از 28 اسفند سال 92 تا روز دهم فروردین ماه 93 نزدیک به 990 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

در این مدت رکورد مصرف بنزین در روز 29 اسفند ماه سال گذشته با مصرف 99 میلیون لیتر ثبت شد.

بر اساس این گزارش متوسط مصرف بنزین در این بازه زمانی 82.4 میلیون لیتر در روز بوده است. متوسط مصرف سوخت در کل سال 92 کمتر از 70 میلیون لیتر در روز بوده است. متوسط مصرف بنزین در تعطیلات 92 به 90 میلیون لیتر در روز بالغ شد.

این گزارش حاکی است با توجه به ثبت رکورد مصرف 98 میلیون لیتر بنزین در 12 فروردین سال گذشته به نظر می رسد هنوز رکورد مصرف بنزین کشور چندان جابجا نشده است. اگرچه هنوز آمار رسمی مصرف بنزین در دور پایانی سفرهای نوروزی و ترافیک بازگشت از این سفرها اعلام نشده است.

بر اساس این آمارها در بازه زمانی ٢٩ اسفند ماه ٩٢ تا ٩ فروردین ماه امسال، بیش از ٤٦ میلیون لیتر سوخت هواپیما به خطوط هواپیمایی کشور تحویل شده است. این مقدار تحویل سوخت به هواپیماها نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٢,٥ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 254598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز