همشهری آنلاین: چین تایید کرد کشتی تجسسی Haixun ۰۱ این کشور در مسیر جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی برای دومین بار موفق به ردیابی سیگنالی مشابه سیگنال‌های ارسالی هواپیماها شده‌است.

براساس گزارش BBC، این کشتی در مدت 24 ساعت از جستجوی خود دوبار این سیگنال را دریافت کرده‌است و سیگنال دوم برای 90 ثانیه تداوم داشته‌است. به گفته مقامات استرالیایی، این اطلاعات هنوز تایید نشده‌اند.

به‌منظور بررسی و تجسس بیشتر هواپیمایی استرالیایی به این منطقه از اقیانوس هند ارسال شده‌است. همچنین یک کشتی بریتانیایی و یک کشتی استرالیایی برای انجام تحقیقات بیشتر به این منطقه در جنوب اقیانوس هند اعزام خواهند شد. این دو کشتی از تکنولوژی ردیابی سیگنال‌های زیرآب برخوردارند.

علاوه بر این، دهها هواپیمای نظامی و 13 کشتی درحال حاضر درحال جستجو در این منطقه که وسعتی برابر دو هزار کیلومتر داشته و در شمال غرب شهر پرت استرالیا قرار گرفته هستند.

مارشال هوستون فرمانده نیروی هوایی استرالیا پس از تایید جزئیات ردیابی اولین سیگنال توسط کشتی چینی که از ویژگی‌هایی مشابه با سیگنال‌های دریافتی از فرستنده هواپیماها داشت، ردیابی دومین سیگنال را نیز در فاصله‌ای کمتر از دو کیلومتری نقطه اول تایید کرد. به گفته وی این کشفیات باید تا زمانی که نتیجه روشنی به دست نیامده، به صورت تایید نشده فرض شوند.

پرواز MH370 مالزی به همراه 239 سرنشین در مسیر پکن ناپدید شد و پس از گذشت هفته‌ها،‌هنوز نشانه‌ای که بتواند سرنوشت آن را تعیین کند به دست نیامده‌است. احتمال می‌رود این هواپیما در نقطه‌ای در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده باشد، اگرچه هنوز هیچ نشانه‌ای که حاکی از سقوط هواپیما باشد در این منطقه کشف نشده‌است.

کد خبر 254826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز