همشهری آنلاین: حاصل تلاش کاراته‌کاهای کشورمان در مبارزات انفرادی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی بوسفر در استانبول ترکیه یک طلا، دو نقره و سه برنز بود.

Karate Logo

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابت‌ها که با حضور کاراته‌کاهای 20 کشور در حال برگزاری است، سجاد گنج‌زاده، نماینده سنگین وزن کشورمان با کسب نشان طلا به کار خود پایان داد.

گنج‌زاده که کاراته‌کاهای ترکیه (8 بر 0) آذربایجان (3 بر 0) و رومانی را (8 بر 0) شکست داده بود، در گام چهارم 3 بر 2 برابر شاهین آماتوف، نایب قهرمان جهان از اذربایجان 3 بر 2 صاحب برتری شد تا در فینال به مصاف سامان حیدری، دیگر نماینده کشورمان برود. گنج‌زاده در پنجمین مبارزه خود در تاتامی جام بوسفر حیدری را شکست داد و به نشان طلا دست یافت. حیدری پیش از رویارویی برابر گنج‌زاده، توانسته بود در چهار مبارزه از سد کاراته‌کاهای ترکیه و آذربایجان بگذرد.

دیگر مدال‌آور ایران در این جام پگاه زنگنه، کاپیتان تیم ملی بانوان در وزن منهای 68 کیلو گرم بود که صاحب نشان نقره شد. زنگنه پس از یک دور استراحت، در مصاف با حریفان ترکیه‌ای (2 بر 1) و قزاق (7بر 1) به پیروزی رسید، اما در فینال مغلوب حریفی از کشور میزبان شد و بر سکوی دوم ایستاد.

سحر کرجی، کاراته‌کای وزن منهای 50 کیلوگرم بانوان در این پیکارها مدال برنز را کسب کرد. کرجی ابتدا نماینده‌ای از ترکیه را برد و سپس موفق شد در مقابل دیگر حریف خود از کشور میزبان در هانتی پیروز شود. وی در سومین دیدار برابر کاراته‌کایی از ترکیه 2 بر 1 شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. در این گروه او موفق شد حریفی از رومانی را شکست داده و به مدال برنز دست یابد.

در وزن منهای 55 کیلو گرم بانوان، فاطمه چالاکی دومین نشان برنز تیم ملی را به دست اورد. چالاکی پس از شکست مقابل نماینده ترکیه و با راه‌یابی این کاراته‌کا به فینال، مبارزاتش را در گروه بازنده‌ها ادامه داد. او در این گروه ابتدا نماینده قزاقستان را از پیش رو برداشت، سپس حریفی از رومانی را برد و در ادامه موفق شد کاراته‌کای دیگری از رومانی را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

بهمن عسگری هم دیگر مدال‌آور کشورمان در تاتامی بوسفر بود. نماینده وزن منهای 75 کیلوگرم مردان، پس از غلبه بر حریفی از کشور میزبان صاحب مدال برنز این وزن شد. عسگری ابتدا موفق شده بود حریفی از ترکیه را 8 بر 0 مغلوب کند. او در دومین مبارزه خود مقابل دیگر نماینده ترکیه 8 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و با راه‌یابی حریفش به دیدار فینال، مبارزاتش را در گروه بازنده‌ها ادامه داد.عسگری در این گروه 13 بر 5 کاراته‌کایی از رومانی را شکست داد و سپس حریف ترکیه‌ای را 10 بر صفر برد و به مدال برنز دست یافت.

اما در سایر اوزان و در وزن منهای 60 کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده در نخستین مبارزه خود در حالی که مقابل رقیب ترکیه‌ای به تساوی 3 بر 3 رسیده بود، با رای داوران در هانتی مغلوب شد. در این وزن هامون درفشی‌پور 2 بر 1 برابر نماینده قزاقستان شکست خورد و حذف شد.

در وزن منهای 67 کیلوگرم، سعید احمدی مقابل نمایندگان ترکیه با نتایج مشابه 8 بر 0 به برتری رسید، در مبارزه سوم هم مقابل دیگر نماینده ترکیه پس از تساوی 3 بر 3 ، با رای داوران در هانتی بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

دیگر نماینده این وزن حسین سمندر بود که مقابل دو نماینده کشور میزبان به پیروزی رسید و در سومین دیدار مغلوب حریفی از آذربایجان شد تا در جدول بازنده‌ها به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه پس از پیروزی برابر کاراته‌کایی از قزاقستان، در مقابل حریف ترکیه‌ای مغلوب شد و نتوانست خود را به سکوی سوم برساند.

در وزن منهای 84 کیلوگرم، ذبیح‌اله پورشیب پس از سه پیروزی پی در پی مقابل حریفانی از ترکیه، رومانی و آذربایجان، در مبارزه چهارم مقابل حریف دیگری از رومانی مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما در بخش بانوان، رزیتا علیپور در وزن منهای 61 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، مقابل نماینده صربستان پیروز شد و در مبارزه دوم برابر حریفی از کشور میزبان در حالی که با نتیجه 3 بر 0 پیش بود، 4 بر 3 مغلوب شد و از دور پیکارها کنار رفت.

در وزن به اضافه 68 کیلوگرم، حمیده عباسعلی در نخستین مبارزه خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفی از ترکیه شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

بیست و هفتمین دوره مسابقات کاراته بین‌المللی جام بوسفر روز یکشنبه (17 فروردین) با برگزاری مبارزات تیمی به پایان می‌رسد.

 

کد خبر 254813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز