سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای دولتی سوریه با حمایت هواپیماهای ارتش روز دوشنبه به تروریست‌ها در استان لاذقیه به ویژه حومه‌های شمالی شهر لاذقیه مرکز این استان حمله کردند.

پیروزی سوریه بر تروریست ها

به گزارش آسوشیتدپرس از بیروت، به نقل از کنشگران، هدف از این حمله بازگیری شهرک‌ها و دهکدهای این استان است که تروریست‌ها در تهاجم اخیر، اشغال کرده‌اند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد: نیروهای دولتی به گلوله باران مواضع تروریست‌ها در حومه شهر لاذقیه با توپخانه به منظور بازپس گرفتن چند تپه راهبردی دست زدند.

جت های جنگی سوریه نیز اقدام به چند حمله هوایی در حومه های شهر لاذقیه کردند.

به گفته شبکه تلویزیونی دولتی سوریه، نیروهای ارتش موفق به بازپس گری یکی از تپه‌ها به نام ˈدیده بانی 45ˈ شدند که یک پاسگاه راهبردی دارای اهمیت حیاتی برای هر دو طرف است که بر مناطق کوهستانی اطراف و دشت‌های زیر آن اشراف دارد.

این در حالیست که تروریست‌ها و گروه‌های مخالف، بازپس گیری این تپه را توسط نیروهای دولتی تایید نکرده‌اند.

این گروه ناظر بر اوضاع سوریه افزود: در نبردهای 10 روزه بر سر لاذقیه، بیش از 128 تروریست کشته شده‌اند که 56 تن از آنها اتباع بیگانه بوده‌اند.

تروریست‌ها که روز 21 مارس (اول فروردین) تهاجم خود بر بخش‌های شمالی استان لاذقیه که با خاک ترکیه هم مرز است، آغاز کرده اند، تاکنون توانسته اند فقط یک گذرگاه مزی، چند دهکده و شهرک ˈکسبˈ را اشغال کنند.

کد خبر 254354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز