سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیه در مداخله‌ای جدید در سوریه، منطقه موسوم به منطقه ۴۵ را نزدیک روستای «کسب» در حومه لاذقیه هدف موشک قرار داد که بر اثر آن انفجار بزرگی در این منطقه روی داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در سوریه همچنین اعلام کرد گروه‌های مسلح منطقه‌ای در حومه دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند که تلفات و خساراتی برجا گذاشت.

سقوط بالن جاسوسی ترکیه بدست ارتش سوریه در لاذقیه

خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در لاذقیه سوریه گفت: ارتش سوریه بالنی جاسوسی را در استان لاذقیه سرنگون کرد که ترکیه برای کمک اطلاعاتی به گروه‌های مسلح از آن استفاده می‌کرد.

سومر حاتم در گفتگوی زنده با شبکه المنار درباره تهاجم گروه های مسلح به مناطق شمالی استان لاذقیه و مقابله نیروهای مردمی و ارتش سوریه با آنها گفت: «گروه های مسلح تلاش کردند از منطقه سلما که در شمال شرق لاذقیه قرار دارد به داخل جبهه لاذقیه نفوذ کنند. ارتش سوریه موفق شد بالنی را که کاربری جاسوسی داشت در آسمان روستای «التله» نزدیک سلما سرنگون کند. روستای التله در کنترل ارتش سوریه است و منطقه سلما بزرگترین اردوگاه گروه‌های تروریستی در منطقه شمال شرق لاذقیه محسوب می‌شود. ارتش سوریه از صبح روز گذشته مواضع تروریست‌ها را در روستای «کسب» زیر آتش دارد که از خاک ترکیه وارد سوریه شده اند. ارتش موفق شده است پیشروی گروه‌های مسلح را متوقف کند و درگیری‌ها در داخل کسب ادامه دارد. نیروهای دفاع مردمی نیز حمله گروه‌های مسلح را به روستاهای اطراف سلما دفع کردند».

خبرنگار المنار افزود: «بالنی که سرنگون شد متعلق به گروه های مسلح نیست و اطلاعات به دست آمده نشان می دهد احتمالا ترکیه از این بالن برای کمک اطلاعاتی به افراد مسلح استفاده کرده است. هنوز بررسی‌ها درباره این بالن و توانایی‌های آن و ماموریت آن ادامه دارد ولی شواهد نشان می‌دهد ارسال این بالن، تازه‌ترین مداخله مستقیم ترکیه در جنگ سوریه محسوب می‌شود.

حمایت ترکیه از گروه‌های مسلح برای ارتش سوریه اثبات شده است و ارتش سوریه مقامات ترکیه را شریک گروه های مسلح می داند و حتی مقامات ترکیه نیز این مسئله را انکار نکرده‌اند».

کد خبر 253933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز