چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش ترکیه در راستای تلاش آنکارا برای تجدید کمک‌های خود به شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج که با دولت دمشق مقابله می‌‎کنند غرب سوریه را چندین بار هدف آتش توپخانه خود قرار داد.

حمله توپخانه ای ترکیه به سوریه

به گزارش پرس تی وی ، نیروهای ترکیه روز چهارشنبه (۶ فروردین، ۲۶ مارس) در امتداد یک منطقه مرزی که از نظر تقسیمات کشوری بخشی از استان لاذقیه در غرب سوریه به شمار می‌رود آتش گشودند.

این تحولات پس از آن روی داد که ترکیه روز یکشنبه (۳ فروردین، ۲۳ مارس) یک جت جنگنده سوریه را سرنگون کرد.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، ادعا کرد که نیروهای مسلح این کشور جنگنده اف ۱۶ ارتش سوریه را پس از ورود به حریم هوایی ترکیه سرنگون کردند.

سوریه این اقدام ترکیه را «تجاوزی آشکار» دانست و تاکید کرد این هواپیما در هنگام وقوع این حادثه بر فراز بخش شمالی سوریه پرواز می‌کرد.

در همین حال، سه نیروی پلیس ترکیه و دو شبه‌نظامی مظنون به عضویت در گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در یک عملیات ضد تروریستی در شهر استانبول زخمی شدند.

این حادثه زمانی روی داد که پلیس ترکیه و واحدهای ویژه سه شنبه شب (۵ فروردین، ۲۵ مارس) به منطقه عمرانیه در شهر استانبول حمله کردند تا اعضای مسلح این گروه را دستگیر کنند. این مظنونان پیش از دستگیری و هدف قرار گرفتن از سوی نیروهای امنیتی ترکیه به سوی آنان تیراندازی کردند.

عملیات پلیس پس از آن آغاز شد که دست داشتن این گروه تروریستی در حمله خونین ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) به نیروهای امنیتی ترکیه در استان نیغده در مرکز این کشور مشخص شد.

در این حمله ۳ نفر کشته و ۵ نفر دیگر از جمله یک سرباز ژاندارمری ترکیه و یک مامور پلیس زخمی شدند.

کد خبر 254007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز