یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دستگاه خودرو تویوتا کمری با ۵۰ میلیون ریال خلافی در محور ارتباطی بروجن- لردگان چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان توقیف شد.

پلیس راهور

رییس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر به ایرنا گفت: تیم گشت پلیس راه بروجن به لردگان، حین کنترل خودروهای عبوری، این خودرو را متوقف و سوابق راننده آن را مورد بررسی قرار داد.

سرهنگ ˈحمزه رفیعیˈ افزود: با استعلام سوابق، مشخص شد این خودرو در نقاط مختلف بدون توجه به قوانین و مقررات رانندگی تخلفات متعددی را مرتکب شده است.

وی ادامه داد: تیم پلیس راه این خودرو را به دلیل تخلفات پی در پی، داشتن نمره منفی و 50 میلیون ریال خلافی، توقیف و برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، آن را برای ادامه مراحل قانونی به پارکینگ منتقل کرد.

سرهنگ رفیعی بیشترین تخلفات این خودرو را سرعت غیر مجاز، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی عنوان کرد و افزود: گواهینامه متخلف نیز بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی به مدت سه ماه توقیف شده است.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس این قانون، اگر میزان خلافی خودرویی بیش از 10 میلیون ریال باشد، این موضوع از سوی پلیس راه ناجا به مالک اطلاع رسانی می‌شود و مالک نیز موظف است ظرف مدت یکماه از دریافت ابلاغ، نسبت به پرداخت میزان خلافی اقدام کند. در غیر این صورت، خودرو توقیف خواهد شد.

وی از رانندگان خواست با رعایت دقیق قوانین و مقررات رانندگی که از مهم ترین شاخص‌های توسعه یافتگی است آن را با سرعت غیرمجاز و حرکات نامتعارف نقض نکنند.

سرهنگ رفیعی در پایان گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروز پلیس تاکنون، 19 خودرو با خلافی بالای 10 میلیون ریال توقیف شده است.

به گزارش ایرنا، راه ارتباطی بروجن به لردگان و ایذه از مسیرهای پرتردد کشور است.

کد خبر 254255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز