همشهری آنلاین: رییس پلیس راهور کشور گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون تعداد تصادفات و سوانح جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی در بازدید از قرارگاه نوروزی ساری - قائمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اطلاع رسانی مناسب و همراهی و مشارکت مردم از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون با کاهش آمار تصادفات روبرو بودیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند 92 افزود: در این مدت جاده‌های استان های البرز، مازندران، قزوین و گیلان پرترددترین استان‌های کشور بوده اند.

وی پرتصادف ترین محورهای مواصلاتی کشوررا محور اصفهان - شیراز، رشت - لاهیجان و سبزوار - شاهرود عنوان کرد.

رییس پلیس راهور کشور با بیان اینکه در چند روز اول شروع تعطیلات آمار تصادفات جاده ای افزایش داشت، گفت: خوشبختانه در ادامه با اطلاع رسانی خوب و مراعات مردم در رانندگی این آمار کاهش پیدا کرد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته حدود 20 درصد کاهش تصادف ثبت شد، افزود: در سال گذشته پرتصادف ترین روز 13 و 14 فروردین بود و این امر توجه و تمرکز رانندگان را می‌طلبد.

وی خستگی و خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیر مجاز و توجه نکردن به جلو را از عوامل تصادفات جاده‌ای دانست و بیان کرد: شتاب زدگی و عجله برای رسیدن به مقصد و خستگی ناشی از سفر طولانی تمرکز را کم می‌کند.

وی با تشکر از همه دستگاه‌هایی که در این مدت همکاری و فعال بودند، ادامه داد: همراهی و مشارکت مردم، اطلاع رسانی خوب رسانه ها و صدا و سیما، گزارش‌های لحظه ای و کاهش سرعت متوسط در کل کشور نقش اصلی در کاهش تلفات جاده ای از 25 اسفند 92 تا پایان طرح نوروزی( 17فروردین ) خواهد داشت.

رییس پلیس راهور کشور از همه رانندگان وسائط نقلیه درخواست کرد با پایان تعطیلات که هموطنان عزیز به شهر و محل کار خود برمی گردند با تمرکز بیشتر رانندگی کنند تا خاطره سفری خوش برایشان باقی بماند.

کد خبر 254431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز