همشهری آنلاین: یک طومار اینترنتی که اخیرا به روی وبسایت کاخ سفید قرار داده شده از دولت آمریکا تقاضا کرده تا منطقه آلاسکا را به روسیه بازگرداند.

alaska

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری لوپوئن، این طومار را یک فرد ناشناس از اهالی آلاسکا در قسمتی از سایت کاخ سفید که مختص مردم است قرار داده و تاکنون 30 هزار امضا در حمایت از آن ثبت شده است.

این طومار اینترنتی که به زبان انگلیسی نوشته شده عنوان می‌کند روسهای اهل سیبری حدود 10 تا 16 هزار سال پیش به آلاسکا آمدند و این منطقه متعلق به روسیه است، اما اشاره‌ای به فروش این منطقه توسط روسیه به آمریکا با قیمت 7.2 میلیون دلار در 30 مارس 1867 نکرده است.

این طومار تا صبح جمعه (9 فروردین) و طی فقط هشت روز، بیش از 30 هزار امضا جمع کرد. اگر تا 20 آوریل تعداد امضاها به یکصد هزار برسد، کاخ سفید مجبور خواهد بود تا به این طومار پاسخی رسمی بدهد.

از سپتامبر 2011 که تیم وابسته به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، صفحه مربوط به مردم را در وبسایت کاخ سفید راه‌اندازی کرده‌اند تا طومارها و تقاضاهای آنها را دریافت کنند، تاکنون فقط دو طومار از کاخ سفید پاسخ رسمی دریافت کرده‌اند که هر دو پاسخ، منفی بودند.

این بار نیز انتظار می‌رود که این طومار پاسخ مثبت از کاخ سفید نگیرد ولی این باعث نمی‌شود که از توجه امضا‌کنندگان و رسانه‌ها به آن تنها دو هفته پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه کم شود.

کد خبر 254115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز