رم - ایرنا: پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان و نوجوانان در شهر بولونیا در شمال ایتالیا با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

بولونیا

برزگترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان و نوجونان در ایتالیا به مدت چهار روز در شهر بولونیا افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از یکهزار و 200 ناشر از 75 کشور حضور دارند که کتاب، سی دی و نرم افزارهای مربوط به حوزه کودک را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

در نمایشگاه کتاب کودکان و نوجوانان در ایتالیا بیش از 380 عنوان کتاب از ناشران مختلف ایرانی توسط موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عرضه شده است. علاوه بر این موسسه برخی دیگر از ناشران و موسسات مانند کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ، موسسه علمی فرهنگی ایران و انتشارات شباویز در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین تعدادی از دست اندرکاران کتاب کودک نیز جهت بازدید و تبادل نظر با سایر ناشرین از ایتالیا و کشورهای دیگر و بازاریابی برای محصولات فرهنگی خود و تبادل تجربیات و عقد قرارداد با ناشرین و هنرمندان دیگر کشورها در این رویداد فرهنگی حضور یافته‌اند.

نمایشگاه کتاب بولونیا همه ساله در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع برگزار می شود و از اعتبار بین المللی برخوردار است. ناشران سراسر جهان با حضور در این رویداد فرهنگی علاوه بر عرضه کتاب های خود در موضوعات کودکان ، نسبت به عقد قراردادهای ترجمه و چاپ مبادرت می ورزند. در این میان برخی از کشورها هر سال با جدیت خاص ، حضور در این نمایشگاه را در اولویت کارهای خود قرار می دهند و ناشران خود را برای این امر ترغیب می کنند .

بر اساس این گزارش، هر سال یکی از کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه ایتالیا به عنوان میهمان ویژه پذیرفته می شود و آن کشور علاوه بر حضور نمایشگاهی در این رخداد فرهنگی ، برخی از فعالیت های فرهنگی و هنری را در ایام برپایی رویداد یادشده را معرفی می کند. میهمان ویژه امسال نمایشگاه بولونیا ،کشور برزیل است.

کد خبر 254011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز