یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع پلیس اسپانیا اعلام کردند که در جریان درگیری تظاهر کنندگان با پلیس در مادرید ، ۱۷ تن دستگیر و ۲۷ نفر دیگر مجروح شدند.

 درگیری تظاهرکنندگان با پلیس در مادرید

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، هزاران تن از مردم سراسر اسپانیا که از یک ماه پیش از شهرهای خود به سوی مادرید حرکت کرده بودند ، بعدازظهر شنبه در تظاهراتی گسترده علیه ریاضت های اقتصادی و دفاع از تغییرات سیاسی و اجتماعی در این کشور، شرکت کردند .

اعتراضات مذکور موسوم به ˈتظاهرات شان و کرامتˈ ، تشکلی از 7 ستون تظاهر کنندگان از شرق ، جنوب ، شمال غربی ، شمال ، شمال شرقی ، جنوب شرقی و جنوب غربی بود که تمامی ایالت های کشور را در بر گرفت .

این تظاهرات که از میدان ˈآتوچاˈ واقع در جنوب مادرید آغاز شد و پس از گذشتن از چندین خیابان مرکزی در میدان ˈکلونˈ خاتمه یافت.

تظاهر کنندگان پس از خاتمه تظاهرات به سوی دفتر حزب حاکم ˈمردمیˈ در خیابان ˈخنوواˈ که در نزدیکی های میدان کلون واقع است به حرکت درآمدند اما در آنجا با تدابیر شدید امنیتی که راه را بر آنها مسدود کرده بودند مواجه شدند .

پافشاری تظاهرکنندگان برای تجمع در مقابل این دفتر، باعث آغاز درگیری ها شد که در این درگیری ها 27 تن مجروح شدند. 20 نفر از مجروحان پلیس هستند.

کد خبر 253807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز