همشهری آنلاین: یک مطالعه نشان می‌دهد که افزایش سر و صدای لوازم برقی خانه خطر ابتلا به فشار خون و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

noise

به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: سر و صدای لوازم برقی خانه می‌تواند موجب منقطع کردن خواب و ایجاد تنش شود.

یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد که سر و صدای لوازم برقی خانگی می‌تواند انسان را بیمار کند بطوری که سر و صدای آن‌ها از هر پنج نفر دو نفر را دچار سطح بالای تنش می‌کند.

ماشین ظرف‌شویی، جارو برقی و هواکش‌ها از جمله پر سر و صداترین لوازم برقی خانگی و از ضروری‌ترین آن‌ها هستند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی 40 درصد از جمعیت اروپا در معرض سطوحی از سر و صدای لوازم برقی خانگی قرار دارند که این میزان سر و صدا به اندازه یک دفتر کار شلوغ و پر سر و صدا است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی این میزان سر و صدا برای منقطع کردن خواب، افزایش فشار خون کافی است و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

این مشکل با در نظر گرفتن این حقیقت که اکنون در خانه‌ها بیش‌تر آشپزخانه اپن (بدون دیوار) هستند بدتر می‌شود.

یک نظرسنجی که از دو هزار انگلیسی بزرگسال انجام شد، 39 درصد از افراد مصاحبه شونده سعی می‌کنند که تا جایی که امکان دارد از وسایل فناورانه به دلیل سر و صدای که تولید می‌کنند استفاده نکنند.

در ضمن تقریبا یک سوم از افراد مصاحبه شونده تحمل سر و صدای لوازم برقی خانه را دشوار می‌دانند و تقریبا نیمی از آن‌ها هنگام خرید لوازم برقی خانگی میزان سر و صدای تولیدی را یک عامل مهم در نظر می‌گیرند.

سر و صدای تولیدی از لوازم برقی خانگی نه تنها آزاردهنده است بلکه یک چهارم افراد مصاحبه شونده گفتند که سر و صدای این لوازم تمرکز آن‌ها را بر هم می‌زند.

کد خبر 253700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز