سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

فیلمساز سرشناس و تحسین‌شده روس ناچار شد تولید فیلم تازه خود را به‌دلیل ناآرامی‌های سیاسی شبه‌جزیره کریمه متوقف کند و حالا این نگرانی وجود دارد که ۶‌ماه تلاش برای به سرانجام رساندن این پروژه برای همیشه به تاریخ بپیوندد.

به گزارش گاردین، آندری پروشکین که مدت‌هاست درگیر پیش‌تولید فیلم سینمایی «اورلین» در شبه جزیره کریمه است، چند روز پیش در صفحه شخصی خود در شبکه مجازی از متوقف‌شدن روند تولید این فیلم به دلایل کاملا سیاسی خبر داد. فیلمنامه اورلین را یوری آرابف نوشته که سابقه بردن جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم کن سال 1999در کارنامه دارد. قرار بود این پروژه در آینده نزدیک در شبه جزیره متعلق به اوکراین مقابل دوربین برود که با الحاق کریمه به روسیه، اکنون سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام است.

پوشکین که با فیلم قبلی خود «مغول‌ها» جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم مسکو را برده، درباره اتفاقی که برای پروژه اورلین افتاده نوشت: 6‌ماه پیش‌تولید، انتخاب لوکیشن‌ها و فعالیت در لوکیشن در‌ماه فوریه، همه و همه وقتی اتفاق افتاد که هیچ نشانه‌ای از ماجراهای کریمه دیده نمی‌شد و حالا با آنچه پیش آمده، همه رشته‌های ما پنبه شده است. همه بازیگران و عوامل تولید به خانه‌های خود بازگشته‌اند و مشخص نیست شرکت بیمه چقدر می‌تواند خسارت‌های ناشی از به هم خوردن برنامه‌ها را جبران کند.

نکته مهم ماجرا اینجاست که پروشکین به همراه چند نفر دیگر از فیلمسازان روسیه به تازگی مخالفت جدی و آشکار خود را با هر نوع مداخله نظامی و سیاسی کرملین در بحران اوکراین اعلام کرده بودند و حالا که کریمه با رأی مردم این منطقه به روسیه پیوسته است، هر اتفاقی ممکن است برای فیلمسازان معترض بیفتد.

کد خبر 253648
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز